Bankdirecteur barst in razernij uit en geeft privé gegevens

chantal477
Topic Starter

Re: Bankdirecteur barst in razernij uit en geeft privé gegevens

#16 , 15 apr 2016 11:18

Een aanvraag voor info hoeft helemaal niet ondertekend te worden. Een aanvraag tot info verbindt de vragende partij immers tot niets. Ik zie dan ook niet in waarom de zoon zo'n scene zou maken, enkel omdat de directeur een info aanvraag voor een herziening naar de hoofdzetel gestuurd heeft?
TS spreekt niet over "info aanvraag" maar over "indienen dossier". Aangezien banken dossierkosten in rekening brengen, dan kan ik de TS zeer goed begrijpen.
Het ging wel degelijk om een indiening van het dossier en niet om info want die mail van de bankdirecteur die hij kreeg dat deze de aanvraag had ingediend kwam 2 dagen na de infodag nadat hij het percentage had bekend gemaakt en het percentage lag nog te hoog tegenover andere banken. Zoon heeft toen de klantendienst al opgebeld na de mail om dit te melden en die raden hem aan terug een afspraak te nemen bij de bankdirecteur.

'Verwijten' dit normaal vinden zou ik pas absurd vinden.

Natuurlijk is het gemakkelijk te zeggen 'we zullen niet weten of dit 100 % de waarheid is'. We trekken als particulier aan het kortste eind, van mij mogen er overal camera's geplaatst worden, wij hebben niets te verbergen.

Maar ja, wij zijn gewone werkmensen en hebben geen miljoenen op onze bankrekening bij deze grootbank staan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#17 , 15 apr 2016 11:35

Het ging wel degelijk om een indiening van het dossier en niet om info want die mail van de bankdirecteur die hij kreeg dat deze de aanvraag had ingediend kwam 2 dagen na de infodag nadat hij het percentage had bekend gemaakt en het percentage lag nog te hoog tegenover andere banken.
Met andere woorden: het percentage moest nog bekeken worden door de hoofdzetel? Dan is er nog geen kredietdossier geopend, enkel een aanvraag ingediend. Misschien om te verduidelijken: dit is hoe het normaal gezien in zijn werk gaat:

1. U gaat langs bij een bank met de vraag om een herziening.
2. De bankbediende of bankdirecteur doet u een voorstel (binnen de grenzen die het kantoor zelf kan beslissen).
3. U gaat al dan niet akkoord.
4. Indien u niet akkkoord gaat, kan het kantoor, indien zij dit zelf wensen, proberen een nog lagere rentevoet aan te bieden: hiervoor dienen zij een aanvraag te versturen naar het hoofdkantoor. Hiervoor stuurt het kantoor uw "dossier" (= gedetailleerde gegevens over de aanvraag) door naar de hoofzetel. Op dit moment worden er normaal gezien nog geen dossierkosten aangerekend, aangezien er nog geen krediet afgesloten is. Ook voor de ontlener is er nog geen enkele verplichting. Je kan dit nog altijd bekijken als een vraag om herziening, maar dan bij de hoofdzetel.
5. De bankdirecteur / kantoor ontvangt van de hoofdzetel een nieuwe rentevoet.
6. Bankdirecteur / kantoor maakt met de ontleners een nieuwe afspraak om de nieuwe rentevoet te bespreken.
7. Als dit nog te hoog is voor de ontlener, kan deze nog altijd vriendelijk bedanken (kost hem geen cent) Indien de ontlener echter wel akkoord gaat, wordt het kredietdossier opgemaakt: ontlener zal moeten tekenen voor akkoord. Er worden op dat moment ook dossierkosten aangerekend.

Volgens mij zat de zoon in fase 5, helemaal niet in fase 7, aangezien daar zijn handtekening voor nodig is. Ik kan me dan wel voorstellen dat de bankdirecteur niet echt "happy" is, als de zoon hem verwijten maakt dat hij stap 4 uitgevoerd heeft, aangezien dit wel een doodnormale stap is als je een herziening vraagt aan een bank.

Als de bankdirecteur stap 7 zonder akkoord van de zoon zou uitgevoerd hebben, is het een andere zaak, maar stap 7 zonder handtekening van de zoon, KAN gewoon niet. En een bankdirecteur gaat NOOIT een handtekening vervalsen in dit soort dossiers, geloof me.
Maar ja, wij zijn gewone werkmensen en hebben geen miljoenen op onze bankrekening bij deze grootbank staan.
Heu... 95% van mensen die een woonlening aangaan, zijn gewone werkmensen, hoor. Als je miljoenen op uw bankrekening staan hebt, heb je geen lening nodig...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

giserke

#18 , 15 apr 2016 12:21

Heu... 95% van mensen die een woonlening aangaan, zijn gewone werkmensen, hoor. Als je miljoenen op uw bankrekening staan hebt, heb je geen lening nodig...
Het meeste Panama Papervolk heeft net wel een lening nodig. :wink:

Reclame

High_hills

#19 , 15 apr 2016 14:49

Ik wil toch even reageren in dit topic op de uitspraak dat men zich niet kan voorstellen dat een bankdirecteur een handtekening zou vervalsen.
Dit gebeurt helaas wel en ik heb het zelf meegemaakt.Het had geen betrekking tot een lening maar een verzekering.
Het is uitgekomen toen ik deze verzekering nodig had.Ik heb toen serieus in de problemen gezeten hierdoor.
Verzekering die niet wilde tussen komen tot ik persoonlijk langs ging op kantoor en de polis op vroeg.Waarbij ik zag dat mijn handtekening vervalst was.
Uiteindelijk dankzij mijn advocaat hebben ze toch uitbetaald maar wel nadat ik een formulier moest ondertekenen dat ik over de hele zaak niets naar buiten mocht brengen.

eylis

#20 , 15 apr 2016 14:56

maar alle gekheid op een stokkje....de bankdrecteur heeft de klant uitgescholden en het dossier naar zijn hoofd gegooid? Ik legde in eerste instantie klacht neer bij de politie tegen die mens. Dat is verbale én fysieke agressie toch? Had maar eens het papier in z'n oog moeten krijgen of zo....

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#21 , 15 apr 2016 15:58

Inderdaad, alle gekheid op een stokje ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Bank & Beurs”