geld afgehaald met oude kaart

carisma
Topic Starter
Berichten: 1

geld afgehaald met oude kaart

#1 , 29 apr 2010 22:35

Graag had ik geweten hoe ik dit geld kan recupereren ?

minderjarige dochter met zelfde naam als mij is met mijn oude vervallen bankkaart naar het loket geweest en zonder geldige legimitatie (enkel buzzypass) mijn rekening geplunderd.
Ben al naar de bank geweest en om uitleg gaan vragen waarom ze dit hebben meegegeven zonder enige identiteitskaart , en met een vervallen bankkaart (verschillende malen , niemand die controle doet van leeftijd, identiteitskaart, bankkaart???), zo kan iedereen die een kaart vind, een vals papier maakt , geld afhalen ....

zij geven toe dat ze in de fout zijn geweest en heb een papier ingevuld om het geld te recupereren
heb na een aantal weken zelf contact opgenomen met het hoofdkantoor, zij gaven mij gelijk en gingen het geld terugstorten maar toen zeiden ze aangezien het een familielid is krijgt u dit geld NIET terug, hoewel zij volgens mij in de fout zijn gegaan door dat geld mee te geven zonder enige reden , wat kan ik hier aan doen ??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief
Berichten: 2513

#2 , 29 apr 2010 22:52

Neem contact op met de Ombudsdienst van de betreffende bank. Deze is verbonden met de hoofdzetel.

basejumper
Berichten: 4674
Locatie: Diest

#3 , 07 mei 2010 23:07

Beste,

Meestal zal een bank dat wel terugbetalen, maar moet u wel klacht indienen bij de politie en een exemplaar van het PV/nummer van het PV overmaken. In dergelijke gevallen wensen familieleden dat soms niet te doen, waardoor de bank in kwestie ok geen verhaalrecht heeft tegenover betrokken familielid.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”