Schenking van de vader en een vriend. Onderwater rotsen?

ZevsAres
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Schenking van de vader en een vriend. Onderwater rotsen?

#1 , 22 dec 2021 17:15

Hallo!
Bij voorbaat mijn excuses voor mijn Nederlands.
Ik heb veel over de schenkingen en de bankgiften gelezen, maar ik snap toch niet, hoe in geval van een schenking van roerende goed, werkt AML?
Bijvoorbeeld, mijn vader ( hij woont in Russland) wilt een som van geld(30-40k euro) op mijn bankrekening overschrijven. Hier hebben we 2 manieren om deze bankgift te doen. De eerste is ter registratie van de schenking in een registratie kantoor en daardoor schenkbelasting van 3% betalen, de tweede manier is gewoon geld overmaken zonder registratie. We willen geen registratie van de schenking doen.
Gaat fiscus vragen hebben? En als ja, hoe mag ik dat het is gewoon een schenking van mijn vader en van mijn vriend, bewijzen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22214
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 22 dec 2021 19:57

De bank of fiscus zal zeker de vraag stellen vanwaar dat geld komt. En wat doen die onderwaterrotsen in dit verhaal?

bosprocureur
Berichten: 6836

#3 , 22 dec 2021 19:59

De bank of fiscus zal zeker de vraag stellen vanwaar dat geld komt. En wat doen die onderwaterrotsen in dit verhaal?
Onderwaterrotsen? :D Wellicht een goedbedoelde vertaling van Goegel of zo? Iets in de zin van addertjes onder het gras ?

Reclame

ZevsAres
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 dec 2021 20:20

Iets in de zin van addertjes onder het gras ?
Ja, dat bedoelde ik!

ZevsAres
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 dec 2021 20:22

De bank of fiscus zal zeker de vraag stellen vanwaar dat geld komt. En wat doen die onderwaterrotsen in dit verhaal?
En wat moet ik in dit geval doen? Hoe kan ik bewijzen dat dit een geschenk is?

Terug naar “Bank & Beurs”