Notaris en Bank samen geen actie voor bijna meer dan 1 jaar

nazmul
Topic Starter

Notaris en Bank samen geen actie voor bijna meer dan 1 jaar

#1 , 17 dec 2013 01:30

Beste Deskundigen ,

Ik heb miss- gebruikt elke keer weer. Mijn vrouw stierf in het midden van 2012 , sindsdien is mijn Bank rekening geblokkeerd mijn rekening. En vertelde me om toepassing regelen van Notaris omdat minderjarig kind betrokken .

Nu is het 2013 17 december . Ik ben al blijven vragen Notaris en bank om dit probleem op te lossen , maar nog steeds Notaris me niet antwoorden , weet bank me niet antwoorden .

Maar bank wordt opgeladen elke maand rekeningen en aftrek van mijn balans die wordt geblokkeerd. dit bedrag is een enorm bedrag in mijn crisis hebben ze gestolen van mij door mij te blokkeren .

Tegoeden en verbintenissen
Tegoeden Saldo Verbintenissen Uitstaand Kapitaal
- Zichtrekening 987,80 EUR ------------------------- dit heb ik dringend nodig voor mijn schulden te betaalen, maar mijn rekenning is blokkerd meer dan 1 jaar al
- Spaarrekening 845,44 EUR
Totaal 1 833,24 EUR

Ik heb contact opgenomen met bank in volgende data en ze me nooit geantwoord op deze nog en geeft me geen oplossing .

OVERZICHT Verzonden berichten
Onderwerp
Naar Verzonden Verwijderen
Dringend
BANK HEVERLEE -CENTRUM
17-12-2013
Is Mijn Kaar geopend van NOG niet ?

17-02-2013

Hoe kan ik rekenen voor dit? Is er een federale klagen sectie om te klagen over Notaris en Bank voor - miss gebruik over mensenrechten en rasism ?

Mvg

Hoogachtend
Laatst gewijzigd door Vandebos op 17 dec 2013 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen bank en personen verwijderd conform regels forum.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 17 dec 2013 09:29

Dit heeft niets met mensenrechten of racisme te maken. De bank mag volgens de belgische wet banktegoeden pas vrijgeven nadat ze een “Acte van erfopvolging” ontvangen heeft. In uw situatie dient dit – zoals u zelf schreef - door de notaris opgesteld te worden omdat er kinderen betrokken zijn.

U neemt het beste kontakt op met de notaris die mogelijks een voorschot (provisie) vraagt vooraleer de akte op te stellen.

Dit in de veronderstelling dat u en uw vrouw de belgische nationaliteit hebben.

j.demoor

#3 , 18 dec 2013 08:28

“Art.1240bis. § 1. Behoudens andersluidende wettelijke bepalingen, geeft een schuldenaar(=de bank,de notaris,enz.) te goeder trouw bevrijdend tegoeden van een overledene vrij, indien dit gebeurt aan of op instructie van de personen aangewezen in een attest van erfopvolging opgesteld door de ontvanger van het successiekantoor bevoegd voor de inlevering van de aangifte van nalatenschap van de overledene, of in een attest of in een akte van erfopvolging opgemaakt door een notaris. Het attest of de akte van erfopvolging wordt op verzoek van een belanghebbende afgeleverd met het oog op de in het eerste lid bedoelde vrijgave van tegoeden.”(Burgerlijk Wetboek).

Vraag dit attest aan de ontvanger van het successiekantoor en ga ermee samen met uw mede-erfgenamen naar de betrokken bank(en) om uw banktegoeden af te halen en te verdelen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”