Klein vraagje , is dit wettelijk?

Libertas
Topic Starter

Klein vraagje , is dit wettelijk?

#1 , 13 nov 2013 03:23

Hallo , stel dat je via de officiele site van een bank wettelijk pre-paid visa kaarten kunt kopen. Is het dan legaal als je ze verder verkoopt met 40%winst? met btw nummer enzo.. Hier moet ik me wel nog op verdiepen.
btw de kaarten zijn niet geregistreerd.

Maar is dit wettelijk?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 nov 2013 09:37

Ik versta het toch niet zo goed ?

De pre-paid visa die ik heb is een op Naam, en als men er 100€ op staat moet ik 100€ betalen aan de bank en die is dan maar 100€ waard hoe kan men er dan op verdienen ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jefke007

#3 , 13 nov 2013 11:50

een naamloze visakaart zal zoals een lottobiljet zijn zeker ? Daar geven ze dikwijls nog een pak geld meer voor om zo geld wit te wassen.

40 % winst lijkt mij wel superveel, en de verkoper van die kaarten komt dan mogelijk zelf in het vizier van de fiscus

Reclame

Libertas
Topic Starter

#4 , 13 nov 2013 17:57

Het wordt idd veel gebruikt in de criminaliteit. Maar alcohol en messen evenzeer. Dus mijn vraag is ofdat je het mag verkopen als je er btw op betaald?
Je kan ze zo kopen via de online webshop van een bank. (in een duister land)
Het is gewoon een visa kaart zoals een andere maar dan met max 2500 eur per jaar limiet en 150 eur per dag .

Libertas
Topic Starter

#5 , 13 nov 2013 17:59

btw je moet de kaart wel laten activeren bij de bank door je 'correcte' gegevens in te vullen. Hier gebeurt heel veel fraude. En zo kan je ook bitcoins anoniem laten uitbetalen. Wordt eigelijk heel veel gebruikt.

basejumper

#6 , 13 nov 2013 20:41

pre paid kaarten zijn geen naamloze kaarten. Het zijn kaarten op naam. Bij een klassieke kredietkaart betaalt u a posteriori. hier betaalt u op voorhand. U blijft persoonlijk aansprakelijk voor het gebruik van die kaart. De kaart wordt u persoonlijk toegekend en u het is u contractueel niet toegestaan die verder te verhandelen. Ik ken als bankier niet veel criminelen die hier geld willen voor geven. Cash geld uitgeven kan vooralsnog even makkelijk en zonder sporen. Het verhaal van lottobiljetten ligt anders. Hier gaat het doorgaans om zelfstandigen die zwart geld willen witwassen. Als je de lotto "wint" heb je een grote som officieel geld. Diegene die het eventueel verkoopt krijgt mogelijk 10 % meer dan de lottopot, MAAR zit wel met geld dat hij/zij niet kan uitgeven...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”