Carrefour Visa Basic Opzeggen

kjespers001
Topic Starter

Carrefour Visa Basic Opzeggen

#1 , 14 aug 2011 16:34

Hallo,
Ik heb carrefour visa basic kaart.
Nergens vind ik informatie hoe ik deze visa kaart moet opzeggen en wat de gevolgen hiervan zijn.
Kan iemand van jullie mij laten weten hoe ik dat moet doen.
Hieronder de link van de kaart http://www.carrefour.eu/visa/visakaart_basic.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank bij voorbaat,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 14 aug 2011 17:02

Uit de algemene voorwaarden:
II.5 . Duur en einde van het krediet
a) De kredietopening is voor onbepaalde duur.
b) De consument mag het contract, elk ogenblik en kosteloos, opzeggen mits een vooropzeg van één maand per aangetekend schrijven. De kredietgever mag eveneens het contract elk moment opzeggen, mits een vooropzeg van twee maanden en door het toesturen van een aangetekend schrijven. Na verloop van deze opzegtermijn zijn alle schulden uit hoofde van de kredietopening opeisbaar en moeten deze onmiddellijk worden terugbetaald.
c) De kaarten die bij onderhavige kredietopening worden geleverd, zijn en blijven het eigendom van Fimaser nv. Behoudens uitdrukkelijke afwijking, houden de opschorting of het einde van een kredietopening voor de consument de verplichting in om aan de kredietgever alle door deze laatste uitgegeven kaarten terug te geven.
Dit wist u toch, want u bent hiermee akkoord gegaan bij de aanvraag van de kaart.

Saxofientje

#3 , 27 mar 2013 16:13

Beste,

Ook ik heb me laten vangen en een carrefour visa laten aanpraten. Zelfde probleem: nergens vind ik terug hoe ik deze kaart kan opzeggen! Na een 20-tal mailtjes kreeg ik uiteindelijk een brief in de bus waar in te lezen was dat ik deze kredietlijn kan opzeggen via aangetekend schrijven. En dat was het dan ook. verder nog wat 'bullshit' over waarom TOCH de kaart te houden! Dat ik de kaart moest opzeggen via aangetekend schrijven, dat wist ik al, maar NERGENS is een adres te vinden naar waar het aangetekend schrijven moet gebeuren!

Bent u ondertussen al van die geldvretende kaart verlost? Zo ja, kan je me alstublieft laten weten naar waar ik die aangetekende zending moet sturen? Alvast héél erg bedankt!!

Met vriendelijke groeten,
Saxofientje

Reclame

fendtje

#4 , 28 mar 2013 00:04

fimaser nv
adres klantendienst anspachlaan 1 bus 13
1000 brussel

sociale zetel olympiadenlaan 20
1140 brussel

deze adressen staan op jullie contract krediet opening.

Bikersinc

#5 , 16 jun 2013 10:53

Het is ongelooflijk hoeveel ze mensen pushen om zo'n kaart te nemen.
Echt een schande!
En waarschijnlijk liegen ze dan nog over de voorwaarden ook!
Want tijd om de voorwaarden te lezen heb je nauwelijks, ze proberen je zo snel mogelijk te laten tekenen.

Ik heb hetzelfde meegemaakt bij aankoop van een nieuw televisietoestel.
"Maar mijnheer toch" klonk het. "Waarom wilt u onmiddellijk betalen als je met onze visa kaart nu gratis uitstel van betaling kan krijgen?"
"Ik heb het geld en wens onmiddellijk te betalen" zei ik.
Op de koop toe waren ze dan nog op een tenen getrapt en heel onvriendelijk omdat ik de kaart niet wou nemen en contant wou betalen!
In sommige winkels willen ze de klant kwijt geloof ik...

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 jun 2013 11:23

In sommige winkels willen ze de klant kwijt geloof ik...
Niets kan je weerhouden dat ook te doen, en op te stappen.

Bikersinc

#7 , 19 jun 2013 11:00

Ik ga er ook niet meer... :mrgreen:

Hof van Commerce

#8 , 21 dec 2014 15:26

Ik wil me eveneens een tv aanschaffen bij Carrefour. En ik heb het geld. Alleen krijg je nu 10% korting op het toestel als je de visa kaart neemt en het toestel je eerste aankoop is met die kaart.

Gelet op de aankoopprijs lijkt me dit wel verleidelijk. Ze hebben 3 kaarten: Gold, Classic en Basic. Ik zou de lichtste vorm nemen, Basic, zonder jaarlijkse vaste bijdrage. De Visa-kaart kan gewoon aangewend worden als debetkaart (vanzelfsprekend), en zo zou ik die eerste aankoop dan ook betalen: direct én volledig, maar wel met de nieuwe kaart (geen afbetalingen en dergelijke). Er zou wel een bijdrage zijn van 6 euro per 6 maanden voor het gebruik als debetkaart maar het voordeel dat ik kan doen is veel groter. Over een jaar zeg ik die kaart misschien ook gewoon op, op bovenvermelde wijze, terwijl ik die mogelijks maar 1 maal zal gebruikt hebben voor de aankoop van de tv.

Toch kwam ik het hier graag nog eens aftoetsen: zie ik iets over het hoofd? Iemand slechte ervaringen of verhalen over deze Visa-kaarten?

Terug naar “Bank & Beurs”