Ondertussen ben ik kunnen langsgaan bij mijn financiële instelling, en inderdaad... het blijkt hierover de fiscus te gaan. Vreemd genoeg, volgens het vonnis zou ook mijn echtgenote haar bankrekening aangeslagen worden, deze heb ik daarstraks nog kunnen leeghalen. We moeten van iets leven tenslotte....1. Zou dit een "beslag door derden" zijn zoals ik las in die artikels?
Waarschijnlijk wel!
2. Wie kan dit in praktijk uitvoeren?
Bepaalde overheidsdiensten zoals directe belastingen , BTW , banken ,...
Volgens mijn advocaat is de eenvoudigste oplossing de WCO eindelijk aangevraagd krijgen. Mijn boekhouder heeft nogal zijn tijd genomen met het aanmaken van een aantal documenten, met dit als gevolg...
3. Wat valt er aan te doen?
Betalen of een afbetalingsplan opmaken en nakomen met de schuldeiser.
4. Kan dit uitgebreid worden naar de fondsen die er einde deze maand op binnenkomen
Ja, als de vordering van de schuldeiser meer bedraagt dan het huidig saldo.
5. Zou een nieuwe rekening open op een andere bank iets uithalen, al was het het vrijwaren van mijn nieuwe inkomsten?
De kans is groot dat andere financiële instellingen ook reeds zijn ingelicht. Men gaat wel niet lichtzinnig over tot zulk beslag.
Daar ben ik nu nog te razend voor... Ik heb daarstraks al de bankbedienden en mijn advocaat hun hoofd afgebeten....
Neem contact met uw schuldeiser.
Waarom niet ?Ik kan toch moeilijk de betaling van mijn factuur laten gebeuren op de rekening van mijn ouders?
Mij lijkt het onpraktisch..Waarom niet ?Ik kan toch moeilijk de betaling van mijn factuur laten gebeuren op de rekening van mijn ouders?
In nood kan alles, je vader heeft hoogst waarschijnlijk de zelfde naam de voornaam hoef je toch niet te vermelden het is het rekening nummer dat telt bij een overschrijving, en het is toch maar tijdelijk !
Als je mocht in faling verklaart worden zal je de eerste weken ook geen rekening hebben hoor, want zo simpel is dit niet, de currator moet je eerst een toestemming geven voor het openen van een rekening, en dan zal je ook best even werken op iemands zijn rekening.
Als dit volkomen wettelijk of eerlijk is laat ik in het midden, maar op de topics werkloosheid en loon zie ik soms veel ergere zaken die men aanraad !
Ik denk dat hij zich totaal in vergist !Maar eens de WCO aangevraagd is (wat vandaag zou gebeuren) vervalt het beslag, en kan ik terug aan mijn geld aan.
Of vergist mijn advocaat zich hierin?
Daar zal je toch rekening moet mee houden, want als voor je beslag te weinig op de rekening staat, is de volgende stap dagvaarding in faillisement.
In faling gaan is niet waarschijnlijk.. Die zekerheid heb ik gelukkig nog
Ik beschouw een WCO niet als een supermiddel, maar het zou in mijn geval wel mij de speling geven nodig om alles aan te zuiveren.Daar zal je toch rekening moet mee houden, want als voor je beslag te weinig op de rekening staat, is de volgende stap dagvaarding in faillisement.
In faling gaan is niet waarschijnlijk.. Die zekerheid heb ik gelukkig nog
En een WCO is ook niet het super middel tegen falingen, ga eens na van al de bedrijven die een WCO gehad hebben hoeveel er na enkele maanden toch in faling gaan, voor hulp van een bank mag je rekenen op veel jaren dat je niks nog zal kunnen lenen, want wie een WCO gehad heeft staat wel vermeld bij al de banken van Belgie en dit voor jaren, en de zwarte lijst van de NBB heeft daar niks mee te zien.
Tenzij ik me vergis worden bij een WCO toch alle vervolgingen en beslagen geblokkeerd?Ik denk dat hij zich totaal in vergist !
Als het beslag komt van de belastingen dan word je geld na een week a 2 weken overgemaakt naar de belastingen dit is een beslag, en zal enkel het bedrag die je verschuldigd bent + de kosten van de rekening gaan en dan komt je rekening pas vrij !
Nu als het van een leverancier komt is het een bewarend beslag en het geld blijft gewoon geblokkeerd op je rekening, en als je WCO krijgt kan je aan deze centen.
Maar bij een beslag gaat de belastingen je die centen nooit terug storten.