volmacht

graziella83
Topic Starter

volmacht

#1 , 26 dec 2012 11:48

Beste,

mijn broer heeft een document van het ziekenhuis gekregen dat zijn vader niet meer in staat is om over bepaalde zakens zelf te beslissen (momenteel in coma) Mijn broer is 18 jaar en zijn stiefmoeder die maanden geleden het echtelijk huis heeft verlaten heeft de toegang geweigerd tot de gemeenschappelijk rekening. Zij beweert dat er een hoop schulden zijn. Mijn broer durft haar niet vragen om hem toch een volmacht tegeven want hij denkt hij dan moet in staan om die schulden mee af te betalen. Net 18 geworden maar gaat nog naar huis.

Kweet als mijn stiefvader komt te overlijden en de schulden zijn hoger dan de bezittingen moet hij die erfenis gewoon weigeren.

Kan mijn broer komen in te staan om die schulden af te betalen zolang zijn vader leeft?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 26 dec 2012 13:08

Ergens anders schrijft u dat stiefmoeeder de bankrekening ondertussen heeft leeggehaald. Dat kan niet : is fraude , neigt naar diefstal en ontneemt een deel van de erfenis aan broer.
wat kan hij nu doen : als belanghebbende kan hij via de vrederechter een bewindvoerder voor zijn vader vragen. Hij kan dat zelf zijn. Dergelijke procedure duurt niet lang. Op die manier krijgt hij inzage - eventueel met tergugwerkende kracht - van de financiële situatie van vader.
Zolang vader leeft moet zoon niet instaan voor de schulden. Na vaders overlijden wel, als hij de erfenis niet weigert.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”