levensverzekering na gedeeltelijke terugbetaling van lening

Nightlamp
Topic Starter

levensverzekering na gedeeltelijke terugbetaling van lening

#1 , 20 jan 2012 20:39

Beste,

Vorig jaar heb ik een fors gedeelte van mijn lening (voor mijn woning) terugbetaald. Men heeft mij bij de bank toen gezegd dat de levensverzekering die ik moet betalen aangepast zou worden. Nu krijg ik hiervoor mijn factuur en daaruit blijkt dat dit bedrag niet is aangepast. Wat zegt de wetgeving hierover?

mvg,
Hans

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Logis

#2 , 20 jan 2012 20:44

Om welke levensverzekering gaat het, een schuldsaldoverzekering of een andere (gemengde verzekering bijvoorbeeld)?

Nightlamp
Topic Starter

#3 , 20 jan 2012 20:47

Een schuldsaldo

Reclame

basejumper

#4 , 21 jan 2012 12:41

Nightlamp,

Als er geen gewijzigde polis werd aangemaakt is de polis duidelijk niet gewijzigd. Contacteer je tussenpersioon en vraag om dat alsnog te doen. Waarschijnlijk louter een geval van vergetelheid. Om de polis te wijzigen zal de maatschappij een voorstel tot wijziging opstellen, dat ter ondertekening aan jou bezorgen, en na ontvangst van ondertekend voorstel je een nieuwe gewijzigde polis bezorgen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”