Beste,
Mijn ouders hebben de laatste jaren nogal wat financiële problemen moeten verwerken. Om de kosten te betalen haalde mijn moeder vaak geld van mijn spaarrekening, hetgeen altijd zo snel mogelijk werd terug betaald. Bij het meerderjarig worden heb ik mijn moeder dan ook een volmacht gegeven over mijn rekening. Nu begint dit de laatste tijd echter wat uit de hand te lopen. Ik ben er volledig mee akkoord dat zij geld van mijn spaarrekening haalt om de rekeningen mee te betalen, maar het afgelopen jaar zijn er veel luxe-uitgaven geweest die absoluut niet nodig waren, terwijl zij zelf goed genoeg weet dat ze hiervoor aan mijn geld moet raken.
Ik stort zelf al sinds mijn 15e (ervoren natuurlijk ook geld dat ik kreeg van familie) geld op mijn spaarrekening (vakantiejobs), maar telkens ik er ook maar iets op durf te storten, is het binnen enkele weken verdwenen. Ondertussen is er al enorm veel geld van mijn rekening gehaald en kom ikzelf hierdoor vaak krap bij kas te zitten.
Nu vraag ik mij af of zij verplicht is dit geld uiteindelijk terug te storten? Ik vermoed dat, vermits ik haar een volmacht gegeven heb, dit niet het geval is?
Ik woon overigens nog thuis.
Alvast bedankt!