Budgetbeheer en zorgnood

Vdvtje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Budgetbeheer en zorgnood

#1 , 16 feb 2019 11:47

Als alleenstaande uitreringsregechter mindervalde FOD(intergr.+ivt&teg.130€)stapte ikzelf na mijn verhuis naar een drempelveije woning naar het ocmw met vraag tot hulp omdat ik meende in schulden te geraken door verhuis en al zeker toenemende gezondheidskosten. Men stelde men in budgetbegeleiding.Na nog geen 6 maanden zag ik enkel schulden onstaan en kreeg ik vaak onder mijn voeten omdat ik zoveel mogelijk toch alle facturen onmiddelijk wou betalen.'k Vroeg of ik niet beter budgetbeheer ging en ze steldde dat t ze t niet beter konden doen dan ik(sommige maanden leefde ik met 130/m).Na 1,5jaar SMEKEN OM BUDBEHEER en idd... ondertussen schuld van +-2650€.Stelde ik dat ik collectieve wou maar dit wilden ze niet want schuld was te klein en werd ik"toegelaten"bidgetbeheer.Nu kan ik echter niet langer veilig en gezond etc. in dit huis meer leven en deed ocmw aanvraag(andere instellingen kom k niet aanmerking voor een assistentiewoning(serviceflat)=49jaar ben ik maar als ik niet zonder de zorg kan en dit ook als heden" ideaalste woonvorm heden" door 2 artsen geattesteerd. En nu zegt ocmw dat ik dat eigenlijk niet kan betalen gezien net de hoge gezondheidsfacturen=voor mij moeten hier dus 1st ongevallen etc gebeuren of zo?dit kan toch niet dat ik niet de noodzkelijke woonvorm mag krijgen ondanks ze zelf aanvroegen en echt noodzakelijk cf.artsen=wat moet/kan ik doen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding