In de kou gezet door keukenfirma: Klacht?

Fam VN
Topic Starter
Berichten: 2

In de kou gezet door keukenfirma: Klacht?

#1 , 26 mei 2008 14:15

Hoi ,

In Januari bestelden we onze keuken, die zou komen in ons nieuw gekocht huis.
We kregen bevestiging dat de keuken zou geleverd worden op 10 Maart en geplaats zou worden op 12 Maart.
Dit was voor ons iets te vroeg, aangezien we de oude keuken nog moesten uitbreken en we pas de sleutel kregen op 1 Maart.
Na telefonisch contact met zowel de keukenwinkel als de plaatser, kon het iets opgeschoven worden (de plaatsing dan, de levering bleef) de plaatser zei ons dat we moesten bezetten en dat dat 2 weken later dan klaar ging zijn voor plaatsing.
na de 2 weken zagen we geen plaatser, na elke week bellen zei deze telkens dat het bezetsel nog langer moest drogen, zonder dit gezien te hebben.
Uiteindelijk maakten we een afspraak nog 3 weken later.
De dag ervoor belde de plaatser weer af, (ondertussen woonden we er al een maand zonder keuken).
Die dag van de normale plaatsing belde ik met de winkel, die vonden dit niet kunnen, ze belde me een half uurtje later terug met de mededling dat de plaatser op komst was, en dat de keuken ging geplaatst worden.
De plaatser kwam, was slecht gezind, ging met zijn hand over de muren, zei dat deze nog steeds niet droog waren en dat als we wilden dat de keuken toch geplaatst werd we een papier moesten tekenen dat we afstand deden van de garantie omdat ze dan tegen een slechte muur geplaats zou worden.(ik geloofde dit niet, hij wou gewoon niet plaatsen die dag, had immers afgebeld))
uiteraard hebben we dit niet gedaan, maar stond er nog steeds geen keuken.
Volgens de plaatser zou ze wel droog zijn een paar dagen later en dan ging hij terug komen.
Hij kwam idd, plaatste een deel en zei dan dat er een aantal kasten licht beschadigd waren, waarschijnlijk door de levering (wij waren er niet aangeweest)
Hij ging de kasten opnieuw bestellen en dan zou hij de rest komen plaatsen.
We zaten/zitten dus in een halve keuken, we hadden een koelkast, onderkasten en een kookplaat.
Geen gootsteen, geen water, geen dampkap, en een hoop rommel die hij allemaal had laten staan.
De keuken was een halve werf, vies en vuil, met een groot gat (voor de dampkap) boven mijn nieuwe inductiekookplaat, waar bij wind of regen vanalles doorkwam.
De levering van de kasten zou 2 tot 4 weken duren.
Na 2 weken begon ik te mailen met de winkel, ik,kreeg amper duidelijkheid, ook was de inductiekookplaat slecht geplaats of zo, want we kregen en krijgen nog steeds electrische schokken, tot ik vorige week een iets "bozere" mail stuurde waar de eerste dag geen reactie op kwam, de dag erna mailde ik weer en toen kwam wel reactie, het was toen 22 Mei, en we zitten dan al 6 weken mlet een onafgewerkte keuken, een kookplaat onder stroom en zonder water (en dit met 2 kleine kindjes)
In die mail stond dat de kasten al een week binnen waren en dat ze zouden geplaats worden op 23 Mei, de dag erna dus.
Wij allebei snel verlof genomen, keuken leeggemaakt, opgekuist, meubels in de living verzet, alles afgedekt,...
23 Mei hebben we niemand gezien, gebeld met de plaatser, die wist van niets, gebeld met de winkel, en het was een foutje, 23 Mei moest eigenlijk vrijdag 30 Mei zijn.
We kregen geen verontschuldigingen, integendeel, onze laatste dag verlof was op, ons huis lag er bij als..
En nog steeds geen keuken. Geen water, en enkel rommel en vuil.
Hier betalen we dan zoveel geld voor, wat gaat het nu vrijdag weer zijn, want ik geloof er niet meer in.
Kunnen we hier iets aan doen?
Dit kan toch zomaar niet?
Ons bijna 8 weken zonder water laten zitten, in een onafgewerkte keuken, met een op stroom staande kookplaat.
Zomaar veranderen van datum, ons geld laten kosten (verlof voor niets) en werk (huis overhoop om plaats te maken)
We zitten ook al van 10 Maart met en hele keuken in onze living hé, want ze wordt niet geplaatst maar staat hier wel.
We worden er zowaar moedeloos van.

Is hier niets aan te doen, we willen een groot deel van ons geld terug, dit kan zo niet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rene
Berichten: 378
Locatie: Oost Vlaanderen

#2 , 27 mei 2008 12:56

Veel zal afhangen wat er op de factuur / leveringsbon stond. Staan er levering- en plaatsing-datum op? En wat zeggen de kleine lettertjes? Is alles al betaald of enkel een voorschot?

Ik zou wel een aangetekende brief schrijven met u verhaal en hun nog vb. 14 dagen tijd geven om alles perfect af te werken. Daarna eventueel bij de vrederechter gaan en ontbinding vragen.

Alvast veel succes.

Creatief
Berichten: 2513

#3 , 27 mei 2008 13:42

Was je toevallig klant van Dea +?

Reclame

Fam VN
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 27 mei 2008 14:24

Ik heb de papieren (hopelijk) nog ergens waar de leverings en plaatsingsdag op staan, nl 10 Maart (levering) en 12 Maart (plaatsing)

Ik heb het contract proberen helemaal te lezen en te begrijpen, en er stond niets in van het uitlopen en verplaatsen van de plaatsin,gsdag.

Wel stond er iets van ' wij staan er garant voor dat de meubels en toestellen die geplaatst moeten worden zonder schade zijn en in perfecte staat'

En neen in was/ben geen klant van Dea+, ik ken dat niet.

Heb wel via mail contact opgenomen met testaankoop.

schummiw
Berichten: 12
Locatie: Zelzate

#5 , 04 dec 2008 14:00

Beste,
Aller eerst hoop ik dat jullie keuken inorde is, maar wij moeten niet verzoeken we hebben ook een droomkeuken met problemen gekocht maar het is jammer dat je als kleiine man in de kou blijft staan, voor die groot firma's telt enkel geld. Vroeger was men fier op zijn stiel kennis nu is het wie ze het goedkoopst plaatst, met een hamer en een zaagmachine ben je tegenwoordig al een plaatser ( geen vakkennis vereist ) we kunnen er van mee spreken we zijn nu 6 maand verder en het staat hier nog krom en scheef maar de fabrikant zegt er niets aan de hand dus zwijgen en betalen. Heb ook naar verscheidene instanties en verenigingen advies gevraagd maar je blijft alleen staan in de kou.
Als die personen een voertuig bestellen en het is te laat geleverd moeten ze het niet meer hebben of is er een lichte kras op ze betalen gewoon niet maar wij moeten alles slecht ontvangen maar betalen moeten we toch.

Sterkte

Terug naar “Andere”