Bewijs cash betaald

Happyfieke
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Bewijs cash betaald

#1 , 23 jan 2019 21:40

Beste leden,
Mijn vriend zit in schuldbemiddeling. Wij hebben een dochter die naar de onthaalmoeder moet. Zij vraagt per week te betalen cash. Het is voor hem moeilijk om dit te betalen omdat we geen sociaal tarief kunnen aanvragen. Ik zal dit uit mijn zakken betalen. Dat is geen probleem voor mij maar ik wil wel een bewijs hebben dat ik wekelijks betaal van me eigen geld voor de onthaalmoeder. Want als dit ooit voor de rechter kom, wil ik wel aantonen dat het geld van mij komt. Kan dit? Hoe moet ik dit dan doen?
Alvast bedankt
Fieke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 24 jan 2019 08:12

Als u contant betaalt, krijgt u dan niet een of andere vorm van kwitantie?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 24 jan 2019 09:30

Onthaalmoeder werkt meer dan waarschijnlijk in het zwart, met alle gevolgen en waarschijnlijk ook geen verzekering

Reclame

Happyfieke
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jan 2019 10:15

Als u contant betaalt, krijgt u dan niet een of andere vorm van kwitantie?

Weet ik niet want het is haar 1ste dag vandaag. Maar is dat briefje een wettelijk bewijs dat ik het betaal heb dan?

Happyfieke
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 jan 2019 10:15

Onthaalmoeder werkt meer dan waarschijnlijk in het zwart, met alle gevolgen en waarschijnlijk ook geen verzekering

Nee ze werkt zeker niet in het zwart want ze is aangesloten bij kind en gezin. Ik zou me kindje zeker niet naar zo iemand doen want ik ben zelf kinderverzorgster en ik wil dat me kindje goed opgevangen word door iemand die een diploma heeft zoals ik.

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 24 jan 2019 10:30

Gewoon bij elke cashbetaling een kwitantie vragen. Kan of wil ze u die niet geven, dan betaalt u gewoon niet op die manier.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Andere”