Pagina 1 van 1

Foutieve facturatie wordt niet gecorrigeerd

Geplaatst: 17 jan 2019 16:34
door jvdsteen
Vanaf 2010 rekent Waterlink foutief een vast tarief aan voor 2 wooneenheden. Wij hebben dit telkens via een automatische domiciliƫring betaald.

Ik heb deze fout nu pas opgemerkt.
Op de 3e pagina staat vermeld dat er '2 WE' aangerekend worden. In de kleine lettertjes kan ik terugvinden dat dit over 2 wooneenheden gaan.
Contact met de klantendienst leert dat Waterlink deze aanpassing eenzijdig gedaan heeft na vaststelling dat er zogezegd 2 bellen aan ons huis zouden hangen. Dit klopt niet en is nu voor de toekomst aangepast.

Waterlink wil nu de laatste 2 facturen corrigeren want wij zijn volgens hen in de fout gegaan door hun fout niet eerder te detecteren.
Tevens zegt men mij dat de oudere facturen sowieso niet gecorrigeerd kunnen worden aangezien met toen met een ander beheerssysteem werkte.

Mijn vraag is nu: is Waterlink verplicht de vorige foute facturen ook te corrigeren?

Re: Foutieve facturatie wordt niet gecorrigeerd

Geplaatst: 17 jan 2019 17:30
door Drone
in theorie ja

in de praktijk zal er in de algemene voorwaarden ergens iets in de aard staan van: facturen dienen binnen de 12 maand betwist te worden

langs de andere kant, het is waterlink die u ten onrechte op 2 woonheden zet en dat op hun eigen initiatief omdat men dacht iets te zien dat er niet is zonder u te informeren of nadere informatie te vragen.

stuur hun een aangetekende ingebrekestelling en eis dat men u compenseert vanaf de datum dat zij het aangepast hebben zonder uw medeweten, eis dat men de terug betaling doet binnen de 14 dagen.

dat men een nieuw beheersysteem heeft en men daarom u niet zou kunnen compenseren voor hun eigen fout is bullsh*t