Vraag over auto garage en koper

Meisje met een vraag
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vraag over auto garage en koper

#1 , 15 jan 2019 07:32

Hoii hoii,

Ik zit hier met bepaalde vragen waar ik niet correct uit kom en ik hoop hier een beetje info te kunnen hebben.

In het kort ik heb een auto ongeluk gehad en heb hem binnen gebracht in de garage met de depange. Ik moest een bestek laten maken voor me verzekering. Toen ik mijn bestek zag wou ik hem al niet meer laten repareren en wou ik hem al weg doen was de moeite niet meer waard want die auto was toch euro 4. De garagist melde mij om hem niet direct te verkopen en dat ik moest wachten op de expertise . Deed ik ook weekelijks ging langs bij de garage om te horen als ze langs zijn geweest. En nam ik ook contact op met de verzekering omte vragen hoe ver het staat. Na 45 dagen hoor ik nog steeds niks en heb ik uiteindelijk beslist om mijn auto te verkopen. Ik had een koper we willen mijn auto testen ik start mijn auto hy wilt niet starten ik zie ineens mijn tank is leeg wat heel absurd is want mijn auto heeft 45 dagen stil gestaan 🤨🤨 de garage deed alsof ze van niks wisten ik weet me auto kwam binnen met een volle tank .. en ik had maar 23 km gereden en ik had die ongeluk.
Nu had ik eindelijk een koper hy wilt die auto mee nemen komt die garagist af van ik geef die auto niet mee u moet mij een bedrag betalen van 400 euro. Ik vond die heel absurd want als er bijkomende kosten gingen zijn moet dat niet opvoorhand gemeld worden van elke dag als u auto hier staat betaald u een bedrag van zoveel euro ... of als er bijkomende kosten gaan zijn moet dat niet opvoorhand gemeld worden zo dat ik kan beslissen dat mijn auto daar blijft staan of als ik hem gewoon in de straat zet wat me niks gaat koste. Dus hy heeft die auto niet vrij gegeven tot mijn kopers van mijn auto dat bedrag hebben betaald . Die kopers hebben dat bedrag betaald en eissen
Dat geld ineens van mij. Moet ik dit nu betalen of niet. Kan het wat die garagist heeft gedaan. En wat de kopers mij vragen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jan 2019 07:35

De garagist heeft het recht om dit te vragen, en word meestal wel degelijk gevraagd .

En de kopers hebben het recht om dit van u terug te eisen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Meisje met een vraag
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jan 2019 09:15

Ok begrijp jou standpunt.

Maar moet een garagist dat opvoorhand melden wanneer je u auto binnenbrengt en wanneer je alle papieren en geld gedoe in orde aan het maken bent en moet betalen bij hem voor zijn depannge service en bestek opmaak.
Dat er nog verdere kosten gaan komen voor de auto sta plaats die er gaat zijn.


Want hy heeft mij er nooit van gemeld.
Ik kwam daar wekelijks langs om te checken als de expertise is langs geweest enz ... nooit heeft hy me vermeld van bijkomende kosten tot op het laatste moment .

Na die 45 dagen meld hy het ineens kan toch niet. En die koper heeft zelf beslist om hèt te betalen ... kan hy dat zomaar weer eisen van mij terwijl ik van niets wist tot ze mij belde die koper.

En moet ik het ook betalen

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jan 2019 12:06

In ieder garage hangt de prijslijst uit (wettelijk verplicht) , van de uurlonen, van het verhuur, de expertise, en ook van de stelplaats.

Ze zegen toch ook niet als je op café gaat hoeveel een pint kost!, daar dient de prijslijst voor !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”