Herinneringskosten op telecomfactuur
Geplaatst: 07 jan 2019 11:49
Geachte
Recent ontving ik een aanmaning van mijn internetprovider m.b.t. een factuur die ik niet ontvangen had.
De facturatie verloopt altijd via post.
De provider stuurde wel een herinnerings-sms maar die heb ik door technische problemen met mijn telefoon niet opgemerkt.
Ik heb de herinneringskosten betwist - en het andere deel van de factuur/herinnering meteen betaald - , maar daar gaat mijn vraag eigenlijk niet over.
Test-aankoop geeft op hun website aan dat telecombedrijven sinds 1 juli 2018 geen kosten meer mogen aanrekenen bij een eerste herinnering.
Ik meen dat ik de relevante wettekst hier terugvond: http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 7))#Art.25 : Art. 25, ยง 2
Bij de wettekst staat "Inwerkingtreding : 22-09-2017". Op de website van test-aankoop staat "1-07-2018".
- Vond ik de correcte wettekst terug?
- Indien ja, waar zou ik zelf kunnen terugvinden wanneer deze wet daadwerkelijk in werking trad?
Bij voorbaat dank voor elke inkijk in deze.
Recent ontving ik een aanmaning van mijn internetprovider m.b.t. een factuur die ik niet ontvangen had.
De facturatie verloopt altijd via post.
De provider stuurde wel een herinnerings-sms maar die heb ik door technische problemen met mijn telefoon niet opgemerkt.
Ik heb de herinneringskosten betwist - en het andere deel van de factuur/herinnering meteen betaald - , maar daar gaat mijn vraag eigenlijk niet over.
Test-aankoop geeft op hun website aan dat telecombedrijven sinds 1 juli 2018 geen kosten meer mogen aanrekenen bij een eerste herinnering.
Ik meen dat ik de relevante wettekst hier terugvond: http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 7))#Art.25 : Art. 25, ยง 2
Bij de wettekst staat "Inwerkingtreding : 22-09-2017". Op de website van test-aankoop staat "1-07-2018".
- Vond ik de correcte wettekst terug?
- Indien ja, waar zou ik zelf kunnen terugvinden wanneer deze wet daadwerkelijk in werking trad?
Bij voorbaat dank voor elke inkijk in deze.