Herinneringskosten op telecomfactuur

jensvermale
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Herinneringskosten op telecomfactuur

#1 , 07 jan 2019 11:49

Geachte

Recent ontving ik een aanmaning van mijn internetprovider m.b.t. een factuur die ik niet ontvangen had.

De facturatie verloopt altijd via post.
De provider stuurde wel een herinnerings-sms maar die heb ik door technische problemen met mijn telefoon niet opgemerkt.

Ik heb de herinneringskosten betwist - en het andere deel van de factuur/herinnering meteen betaald - , maar daar gaat mijn vraag eigenlijk niet over.

Test-aankoop geeft op hun website aan dat telecombedrijven sinds 1 juli 2018 geen kosten meer mogen aanrekenen bij een eerste herinnering.
Ik meen dat ik de relevante wettekst hier terugvond: http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 7))#Art.25 : Art. 25, § 2

Bij de wettekst staat "Inwerkingtreding : 22-09-2017". Op de website van test-aankoop staat "1-07-2018".
- Vond ik de correcte wettekst terug?
- Indien ja, waar zou ik zelf kunnen terugvinden wanneer deze wet daadwerkelijk in werking trad?


Bij voorbaat dank voor elke inkijk in deze.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jan 2019 11:56

Als dit op de wettekst zelf staat dan zal dit wel de juiste datum zijn

Heb even gekeken en daar staat 22/09/2017 op inwerkingtreding .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”