Reisbureau stuurt gerechtsdeurwaarder voor een reis die ik niet heb geboekt?

Didymus
Berichten: 2061

Re: Reisbureau stuurt gerechtsdeurwaarder voor een reis die ik niet heb geboekt?

#16 , 28 dec 2018 11:30

Met mijn ervaring met online reizen boeken wordt een reis pas effectief geboekt vanaf wanneer er betaald wordt.
Op het moment dat u op bestellen klikt is de koop in principe gesloten en kan men betaling eisen. Voorwaarde is natuurlijk dat de verkoper kan bewijzen dat u het daadwerkelijk bent geweest.
Laatst gewijzigd door Didymus op 28 dec 2018 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"sowieso" schrijf je zo.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#17 , 28 dec 2018 11:31

Met mijn ervaring met online reizen boeken wordt een reis pas effectief geboekt vanaf wanneer er betaald wordt
Klopt niet! De reis wordt geboekt van zodra je op 'bevestigen' of iets in dien aard klikt. Voorschot betaling kan bij de meeste touroperators later via overschrijving of onmiddellijk bij de boeking.


P.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#18 , 28 dec 2018 12:48

Federale overheidsdienst economie :
ART. 2272 B.W.

verjaring intresten : na 5 jaar
erelonen gerechtsdeurwaarders : na 1 jaar
rekening hotel of restaurant : na 6 maanden
vordering tot betaling erelonen advokaten : na 5 jaar
vordering tot betaling erelonen deskundigen : na 5 jaar
vordering zorgverstrekkers ( dokters, ziekenhuizen … ) : na 2 jaar
aannemingscontracten : na 10 jaar
levering goederen aan consumenten indien geen schriftelijke bewijs van overeenkomst : na 1 jaar
anders 10 jaar
verkoop handelaar aan particulier : na 1 jaar

SCHORSING VERJARINGSTERMIJNEN
Bij stuiting van de verjaringstermijnen : aanmaningen, dagvaardingen, bevel of beslag … : hierna start de verjaringstermijn opnieuw van in den beginne.

Bij bestellingen aan telefoon, mail, internet zonder plaatselijk winkelcontact, aan huis : opzegtermijn van bestelling = herroepingsrecht : 14 dagen

Reclame

Riya
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#19 , 29 dec 2018 10:59

Met mijn ervaring met online reizen boeken wordt een reis pas effectief geboekt vanaf wanneer er betaald wordt.
Op het moment dat u op bestellen klikt is de koop in principe gesloten en kan men betaling eisen. Voorwaarde is natuurlijk dat de verkoper kan bewijzen dat u het daadwerkelijk bent geweest.


Om verder te gaan met deze hypothetisch verhaal, hoe zou men zoiets kunnen bewijzen? Lijkt me zeer moeilijk. Naam en adres lijkt me toch niet voldoende want dat kan iedereen zomaar opgeven of niet?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 29 dec 2018 11:16

Om verder te gaan met deze hypothetisch verhaal, hoe zou men zoiets kunnen bewijzen? Lijkt me zeer moeilijk. Naam en adres lijkt me toch niet voldoende want dat kan iedereen zomaar opgeven of niet?
Voor iedere reis die geboekt word moet er een copie van je ID kaart mee gezonden worden.

Als je dit toch zou geboekt hebben dan gaan ze u de bestelbon tonen als mede een afschrift van je ID kaart

Als men dit kan tonen dan ben je gezien, kunnen ze dit niet tonen, dan zullen ze u hun excuses aanbieden .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Riya
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#21 , 30 dec 2018 17:55



Om verder te gaan met deze hypothetisch verhaal, hoe zou men zoiets kunnen bewijzen? Lijkt me zeer moeilijk. Naam en adres lijkt me toch niet voldoende want dat kan iedereen zomaar opgeven of niet?
Voor iedere reis die geboekt word moet er een copie van je ID kaart mee gezonden worden.

Als je dit toch zou geboekt hebben dan gaan ze u de bestelbon tonen als mede een afschrift van je ID kaart

Als men dit kan tonen dan ben je gezien, kunnen ze dit niet tonen, dan zullen ze u hun excuses aanbieden .
Ik heb al heel wat reizen online geboekt en heb nog nooit een afschrift van mijn id kaart moeten opgeven. Enkel naam, adres, geboortedatum, telefoonnummer, e-mail en dan betalen. Deze gegevens kan iedereen zomaar opgeven om een ander te kloten..

Het enigste wat ze eventueel zouden kunnen gebruiken als bewijs is ip adres, al lijkt me dat een heel moeilijk verhaal voor de rechtbank.

Terug naar “Andere”