extra factuur verbruik Internet?

dendimi
Topic Starter

extra factuur verbruik Internet?

#1 , 15 mei 2008 10:05

kreeg tijdje geleden deze e-mail van EDPnet (net zoals al de andere gebruikers)
Uw adsl-trafiek

Beste adsl-klant

Voor de berekening van uw trafiek hanteren wij een nieuwe trafiekmeter.

We hebben gemerkt dat er een verschil is tussen de facturatie van de extra verbruikte adsl-trafiek berekend door de oude meter en de facturatie van de extra verbruikte adsl-trafiek door de nieuwe meter, die veel nauwkeuriger is dan de oude.

U zal eerstdaags een creditnota ontvangen voor de extra verbruikte adsl-trafiek die berekend is door de oude meter voor de periode van 1 december 2007 tot nu.

Daarna zullen wij u een correctiefactuur sturen voor diezelfde extra verbruikte adsl-trafiek, maar dan berekend door de nieuwe meter. Dit zal samen gebeuren met uw eerste volgende maandfactuur voor uw adsl-abonnement.
Zowel de creditnota als de factuur zullen de nodige informatie vermelden.
Wij verontschuldigen ons voor de ongemakken.
Mocht u toch nog verdere vragen hebben, aarzel dan niet om ons te contacteren via 03 265 6700 of info@edpnet.be
PS: Kijk regelmatig uw adsl-trafiek na
in mijn factuur voor de maand mei vond ik volgende
Extra Traffic use DSL Verbruik €3,72
- Periode : 16/12/2007 - 16/01/2008
kunnen ze dit nu zomaar doen? een extra bijdrage vragen van een voorbij maand (hiervoor had ik ook reeds bijbetaald, nu dus extra)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker47

#2 , 21 mei 2008 14:07

Bij edpnet is in je maandelijks abonnement een bepaalde trafiek inbegrepen (versie a 19€ zijnde 1GB, versie rond de 27€ is dit 20GB enz). Bij overschrijding van deze trafiek wordt er 1€ per bijkomende GB gerekend bij de volgende factuur.
Hou dus je trafiek in de gaten als je veel downloadt.
Dat ze nu een nieuwe meter hebben kan enig verschil teweegbrengen. Doch wacht je factuur af want het kan een lullig bedragje zijn.
Of ze dit kunnen? Bij niet betaling zullen ze misschien de adsl afsluiten. Ze hebben blijkbaar een fout gemaakt en herstellen deze tijdig (spijtig in jou nadeel). Wacht rustig het bedrag(je?) af en dan kun je nog reageren per mail of telefoon.

mapleleiah

#3 , 21 mei 2008 15:14

kreeg tijdje geleden deze e-mail van EDPnet (net zoals al de andere gebruikers)
Uw adsl-trafiek

Beste adsl-klant

Voor de berekening van uw trafiek hanteren wij een nieuwe trafiekmeter.

We hebben gemerkt dat er een verschil is tussen de facturatie van de extra verbruikte adsl-trafiek berekend door de oude meter en de facturatie van de extra verbruikte adsl-trafiek door de nieuwe meter, die veel nauwkeuriger is dan de oude.

U zal eerstdaags een creditnota ontvangen voor de extra verbruikte adsl-trafiek die berekend is door de oude meter voor de periode van 1 december 2007 tot nu.

Daarna zullen wij u een correctiefactuur sturen voor diezelfde extra verbruikte adsl-trafiek, maar dan berekend door de nieuwe meter. Dit zal samen gebeuren met uw eerste volgende maandfactuur voor uw adsl-abonnement.
Zowel de creditnota als de factuur zullen de nodige informatie vermelden.
Wij verontschuldigen ons voor de ongemakken.
Mocht u toch nog verdere vragen hebben, aarzel dan niet om ons te contacteren via 03 265 6700 of info@edpnet.be
PS: Kijk regelmatig uw adsl-trafiek na
in mijn factuur voor de maand mei vond ik volgende
Extra Traffic use DSL Verbruik €3,72
- Periode : 16/12/2007 - 16/01/2008
kunnen ze dit nu zomaar doen? een extra bijdrage vragen van een voorbij maand (hiervoor had ik ook reeds bijbetaald, nu dus extra)
Ik ben ook bij EDPnet en extra verbruik wordt altijd NA de verbruiksmaand aangerekend.

Ik begrijp uw frustratie, maar bekijk het ook zo: door hun "slechte" oude meter hebt u misschien maandenlang gratis extra verbruikt.

Ik zou er niet te zwaar aan tillen ... zeker omdat EDPnet voor de rest een heel goede service levert voor heel weinig geld.

Ik heb zelf zo geen mail gekregen, hoewel ik bijna altijd bijverbruik. Mijn vriend kreeg er wel eentje maar het was ook maar een klein bedrag.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Andere”