Fitness contract vroegtijdig opzeggen

compountje
Topic Starter
Berichten: 1

Fitness contract vroegtijdig opzeggen

#1 , 07 mei 2008 18:41

Is er iemand die al problemen met deze fitness heeft gehad (naam verwijderd door de webmaster)? mijn dochter is er in geluist door dat ze een contrackt gegeven hebben van 1 jaar en nu zit ze zonder werk en wil ermee stoppen, gaat niet zeggen ze je moet betalen, zelfs gevraagd om een schadevergoeding maar zonder rezultaat wat nu?? Heeft iemand hier ervadring mee en weet wat ik moet doen??
Een tweede rekening gekregen en als er niet betaald word rekenen ze er nog eens 50 euro bovenop. HELP!!!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 07 mei 2008 22:29

Als uw dochter een contract heeft getekend van 1 jaar, dan zal ze dat moeten respecteren en betalen tot het einde van dat jaar.

PF (geanonimiseerd door de webmaster) is zeer aggressief op dat vlak, maar ook mijn lokale (niet-P) fitness werkt met jaarcontracten, alsook mijn Provider enz.

Indien ze niet aan het contract uitkan, moet ze in ieder geval tijdig opzeggen om niet nog eens x aantal maanden vast te zitten na het eindigen van dit ene jaar.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#3 , 07 mei 2008 23:19

Beste,

Naam van de betrokken onderneming werd geanonimiseerd.

Ik vind de beschuldigingen niet in verhouding staan tot het feit dat de onderneming met naam genoemd wordt.

Dank voor het begrip.

De webmaster

Reclame

spurnd
Berichten: 95

#4 , 13 jun 2008 23:50

ik weet niet of het nog relevant is, maar wij zijn ook lid geweest van 'PF'(ik weet genoeg), en blijkbaar kan je een contract vroegtijdig stopzetten door een dokterattest bij hun binnen te brengen die zegt dat uw dochter niet mag fitnessen wegens medische redenen ofzo... wij hebben een vriendelijke dokter die de situatie wel begreep en een briefje wou schrijven en zo hebben wij dus ons abonnement kunnen stopzetten.

een andere methode is om het abonnement op iemand anders zijn naam te zetten, dus proberen door te verkopen aan een kennis ofzo...

Misske
Berichten: 20

#5 , 30 aug 2008 00:32

Mijn dochter heeft eveneens een lidmaatschapsovereenkomst getekend bij deze geanonimiseerde finessclub.
Ze heeft haar overeenkomst getekend 9 november 2007 en wil die, per aangetekende zending, beeindigen.

Ik lees tussen de kleine lettertjes van de "algemene voorwaarden" het volgende : "Indien men zijn abonnement wenst te beëindigen op het einde van de minimale looptijd van 12 maanden kan dit enkel gebeuren tijdens een vooraf vastgelegd interview uitgevoerd door de clubmanager in de home club, voor de eerste dag van de maand van de minimale looptijd."

Ik vraag me af. Een opzegging via een aangetekend schrijven, is dat niet voldoende als je de minimale looptijd (bijna) gedaan hebt, met andere woorden : hen anderhalve maand tevoor op de hoogte brengt van de stopzetting ?
Is mijn dochter nu genoodzaakt of zelfs wettelijk verplicht dat "interview" bij te wonen ?

Terug naar “Andere”