verkoper op 2dehands vervalste factuur van Amazon

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: verkoper op 2dehands vervalste factuur van Amazon

#31 , 20 dec 2018 19:37


De factuur hoeft niet aan mij gericht te zijn als duidelijk op papier staat dat ik de nieuwe eigenaar ben

.
Stop man met je gezeik !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#32 , 20 dec 2018 20:10

[

Je heb geen enkele keer raak geschoten , beste mava105.

Je hebt mij verweten dan ik het verschil niet kan zien tussen een wegwerpcamera van 15 euro en 1 van 700 eur.
Je noemt mij een dommerik terwijl dit een transactie was zoals ik er al honderden heb gedaan over vele jaren, met als enig verschil dat de verkoper fraude pleegde. In uw ogen zijn er elke dagen tienduizenden dommeriken in België die iets kopen via 2dehands dan.
Je noemt fraude een burgerlijke zaak terwijl dit duidelijk strafrechtelijk is.
U zegt dat ik zelf de factuur heb kunnen aanpassen terwijl ik de originele mails in mijn inbox zitten heb, dus je noemt mij dan een oplichter?

.
En jij (TS) kan blijkbaar ook niet deftig lezen, want ik heb geen enkele van deze zaken gezegd of geschreven.
Als u verhaaltje ook zo verzonnen is, en niet waar is, ben je maar een beklagenswaard sujet . :evil:

crazyheinz
Topic Starter
Berichten: 36

#33 , 20 dec 2018 20:23

[

Je heb geen enkele keer raak geschoten , beste roharo

Je hebt mij verweten dan ik het verschil niet kan zien tussen een wegwerpcamera van 15 euro en 1 van 700 eur.
Je noemt mij een dommerik terwijl dit een transactie was zoals ik er al honderden heb gedaan over vele jaren, met als enig verschil dat de verkoper fraude pleegde. In uw ogen zijn er elke dagen tienduizenden dommeriken in België die iets kopen via 2dehands dan.
Je noemt fraude een burgerlijke zaak terwijl dit duidelijk strafrechtelijk is.
U zegt dat ik zelf de factuur heb kunnen aanpassen terwijl ik de originele mails in mijn inbox zitten heb, dus je noemt mij dan een oplichter?

.
En jij (TS) kan blijkbaar ook niet deftig lezen, want ik heb geen enkele van deze zaken gezegd of geschreven.
Als u verhaaltje ook zo verzonnen is, en niet waar is, ben je maar een beklagenswaard sujet . :evil:
Ik heb jou verward met roharo, excuus, bovenstaand bericht is niet voor jou bedoeld maar voor roharo.

Reclame

crazyheinz
Topic Starter
Berichten: 36

#34 , 24 dec 2018 13:36

Klacht ingediend bij de politie, oplichting en valsheid in geschrifte hebben ze ervan gemaakt.

Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#35 , 24 dec 2018 14:43

Wat de meningen ook mogen zijn, van velen hier, laat gerust een pv opstellen wegens valsheid in geschrifte en daarbij vermelden, misbruik van vertrouwen als 2de feit, kan nooit geen kwaad, rechtbank zal er in meegaan of niet, je hebt nu niets te verliezen, punt!!!

Issued
Berichten: 1227

#36 , 24 dec 2018 14:58

Wat de meningen ook mogen zijn, van velen hier, laat gerust een pv opstellen wegens valsheid in geschrifte en daarbij vermelden, misbruik van vertrouwen als 2de feit, kan nooit geen kwaad, rechtbank zal er in meegaan of niet, je hebt nu niets te verliezen, punt!!!
Misbruik van vertrouwen? Kan je even de bestanddelen van het misdrijf aanduiden want ik zie het niet.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#37 , 24 dec 2018 15:04

Het "vervalste" document heeft niets te maken met de transactie tussen verkoper en TS.

Een particulier die tweedehands verkoopt moet niets garanderen en wat hij vraagt en krijgt staat los van wat hij er al of niet zelf voor betaalde.

Deze klacht gaat met de snelheid van het licht door de papierversnipperaar.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#38 , 24 dec 2018 15:36

En dan zeg men de politie is onderbemand, als men met zulke zaken allemaal naar de politie trek kan ik het geloven dat men onderbemand geraakt .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

crazyheinz
Topic Starter
Berichten: 36

#39 , 24 dec 2018 17:19

Het "vervalste" document heeft niets te maken met de transactie tussen verkoper en TS.

Een particulier die tweedehands verkoopt moet niets garanderen en wat hij vraagt en krijgt staat los van wat hij er al of niet zelf voor betaalde.

Deze klacht gaat met de snelheid van het licht door de papierversnipperaar.
Geen idee waarom je vervalst tussen aanhalingstekens moet zetten. Als je mijn verhaal niet gelooft reageer er dan gewoon niet op. De originele factuur gaat via Amazon naar de politie gestuurd worden en daar zal duidelijk het bedrag staan die de verkoper heeft betaald. Leg daarnaast de factuur die de verkoper mij heeft gestuurd (en nee roharro, ik heb de vervalste factuur niet vervalst) en het verhaal van factuur vervalst of niet stopt daar.
De wetgeving ivm met particuliere verkoop is blijkbaar jouw ding en juridisch zal je wel gelijk hebben aangezien je daarin "actief" bent. In ieder geval kon de politie niet zo goed lachen met de vervalste factuur, valsheid in geschrifte weet je wel.
Denk ik dat het positief zal aflopen voor mij? Weinig kans.
Laat ik iemand die louche trucs gebruikt die mij geld hebben gekost ermee wegkomen? Zeker niet.

Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#40 , 25 dec 2018 17:25

Zoals eerder gemeld, er toch goed aan gedaan om het te laten acteren, het bedrieglijk inzicht van de tegenpartij was aanwezig, aan de hand van je verhaal, RB zal indien zij het nodig vinden wel de juiste kwalificatie geven aan deze feiten, en nu gewoon geduld uitoefenen en mss bekom je op termijn resultaat, niemand wordt graag bedrogen, punt!

crazyheinz
Topic Starter
Berichten: 36

#41 , 25 dec 2018 22:37

Zoals eerder gemeld, er toch goed aan gedaan om het te laten acteren, het bedrieglijk inzicht van de tegenpartij was aanwezig, aan de hand van je verhaal, RB zal indien zij het nodig vinden wel de juiste kwalificatie geven aan deze feiten, en nu gewoon geduld uitoefenen en mss bekom je op termijn resultaat, niemand wordt graag bedrogen, punt!
Inderdaad, bedrogen worden is zeker niet fijn, het heeft mij ook heel wat tijd en frustratie gekost om te weten te komen wat er eigenlijk echt aan de hand was want ik dacht dat Amazon ergens een fout had gemaakt. Hopelijk doet het parket er iets mee, politie gaat sowieso zijn verklaring afnemen.

Terug naar “Andere”