verkoper op 2dehands vervalste factuur van Amazon

crazyheinz
Topic Starter
Berichten: 36

Re: verkoper op 2dehands vervalste factuur van Amazon

#16 , 20 dec 2018 13:50

Garantie is iets totaal anders dan een refund;
Ik zie niet in waarom u geen garantie zou kunnen genieten;
Dat is verplicht.

Bij de tweedehandsverkoper kom je alleszins thuis van een kale reis, die moet geen refund geven en nog minder garantie bieden.
Ik zou garantie genieten bij Sony, bij amazon is het meestal zo dat het betaalde bedrag wordt teruggestort bij een defect wanneer je het toestel terugzend, en dat is nu net wat het probleem is...
De camera zit vast bij amazon omdat zij al een refund hebben gestuurd (naar de verkoper, niet naar mij zelfs terwijl ik dit uitdrukkelijk heb gevraagd), de verkoper zou de refund moeten terugstorten en dan moet ik hopen dat amazon mijn camera terugstuurt. Een hoop ellende allemaal om een paar honderd euro te willen besparen, uuuuuren hiermee verloren met amazon te mail, bellen, chatten, enz.
En wie is dan de dommerik in dit hele verhaal???
Als je dit wist waarom heb je de camera dan niet naar Sony gestuurd onder garantie?
Lees je wel wat ik schreef? Ik wist het duidelijk niet anders had ik hem NOOIT naar amazon teruggestuurd.
BTW internet trol, jij bent de dommerik in dit verhaal door hele tijd nutteloze argumenten te versturen. Ik dacht dat dit een forum was met intelligente mensen was die elkaar helpen ipv mensen die niet kunnen lezen.
Ga eens van uw PC af in Plopsaland en maak jezelf nuttig.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#17 , 20 dec 2018 13:57

Zelfs dan trekt u aan het kortste eind.
Wat uw verkoper heeft betaald is irrelevant.
Feit blijft dat hij iets met een waarde van 700 EUR aan u tweededehands heeft verkocht voor 400 EUR.
Bovendien moet hij u als particulier geen enkele garantie verlenen.

Maar aangezien u dit ook niet gaat geloven geef ik een mogelijke uitweg:
geef een advocaat opdracht om de verkoper te dagvaarden tot terugbetaling van 400 EUR. Ik schat uw kans in als NUL, maar een andere weg is er niet.
Uiteraard gaan uw kosten veel meer dan 400 EUR bedragen en als u verliest zefs vele veelvouden van dat bedrag.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 20 dec 2018 15:59

[, jij bent de dommerik in dit verhaal door hele tijd nutteloze argumenten te versturen. Ik dacht dat dit een forum was met intelligente mensen was die elkaar helpen ipv mensen die niet kunnen lezen.
Ga eens van uw PC af in Plopsaland en maak jezelf nuttig.
Dergelijke praat door een TS kan niet door de beugel, en verdient een ban op dit forum.
Als ze niet hun gelijk krijgen, en inzien dat ze zelf in de fout zijn gegaan, gaan ze schelden uit onmacht.

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#19 , 20 dec 2018 16:16

[, jij bent de dommerik in dit verhaal door hele tijd nutteloze argumenten te versturen. Ik dacht dat dit een forum was met intelligente mensen was die elkaar helpen ipv mensen die niet kunnen lezen.
Ga eens van uw PC af in Plopsaland en maak jezelf nuttig.
Dergelijke praat door een TS kan niet door de beugel, en verdient een ban op dit forum.
Als ze niet hun gelijk krijgen, en inzien dat ze zelf in de fout zijn gegaan, gaan ze schelden uit onmacht.
Tja...quantité négligeable nietwaar.
Dat ziet iedereen wel.
Te raak geschoten en dat doet pijn...
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

puttemanp
Berichten: 613

#20 , 20 dec 2018 16:40

Ik heb plots een verschrikkelijk Déjà Vu gevoel!

https://juridischforum.be/viewtopic.php ... on#p530998

Lijkt me dat één en andere met voorbedachte rade bedisseld is...

P.
Laatst gewijzigd door puttemanp op 20 dec 2018 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#21 , 20 dec 2018 16:44

Ik heb plots een verschrikkelijk Déjà Vu gevoel!

https://juridischforum.be/viewtopic.php ... on#p530998

P.
Het zal nu tweede speelhelft zijn!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

crazyheinz
Topic Starter
Berichten: 36

#22 , 20 dec 2018 17:22

[, jij bent de dommerik in dit verhaal door hele tijd nutteloze argumenten te versturen. Ik dacht dat dit een forum was met intelligente mensen was die elkaar helpen ipv mensen die niet kunnen lezen.
Ga eens van uw PC af in Plopsaland en maak jezelf nuttig.
Dergelijke praat door een TS kan niet door de beugel, en verdient een ban op dit forum.
Als ze niet hun gelijk krijgen, en inzien dat ze zelf in de fout zijn gegaan, gaan ze schelden uit onmacht.
Hoe ben ik in de fout gegaan? Hoe had ik kunnen weten dat ik bedrogen ging worden? Leg me dat eens uit.
Ik koop al 15 jaar bijna alles uitsluitend via internet en 2dehands sites. Nog nooit is iets soortgelijks me overkomen en plots ben ik de 'dommerik'.
Ik snap niet hoe jullie een handeling kunnen verdedigen die duidelijk bedoelt was om iemand te bedriegen.

Feit is, door de frauduleuze handelingen van de verkoper (liegen en vervalsen van factuur) ben ik 400 euro kwijt. Moest de verkoper ter goedentrouw hebben gehandeld had ik geen nadeel ondervonden. Ik had de defecte camera naar Sony verstuurd en case closed. Nu zit de camera geblokkeerd bij amazon, krijg ik geen reparatie daar en krijg ik geen geld terug, dit alles door de leugens van de verkoper.
Dus vertel me niet dat dit allemaal OK is... Ik vermoed dat de politie hier niet zo licht over zal gaan als jullie.

crazyheinz
Topic Starter
Berichten: 36

#23 , 20 dec 2018 17:25

Ik heb plots een verschrikkelijk Déjà Vu gevoel!

https://juridischforum.be/viewtopic.php ... on#p530998

Lijkt me dat één en andere met voorbedachte rade bedisseld is...

P.
Heb naar deze forumpost hier al gelinkt, heb de OP gecontacteerd en gaat niet over dezelfde persoon. Wel heb ik gisteren op 2dehands nog een andere persoon gevonden die exact dezelfde camera verkoopt en ook louche doet over hoeveel hij heeft betaald. Na een paar vragen over het exacte bedrag op de factuur heeft die persoon me geblokkeerd op de 2dehands.be chat.

Maar dat het met voorbedachte rade is, dat zeker.

crazyheinz
Topic Starter
Berichten: 36

#24 , 20 dec 2018 17:34

Zelfs dan trekt u aan het kortste eind.
Wat uw verkoper heeft betaald is irrelevant.
Feit blijft dat hij iets met een waarde van 700 EUR aan u tweededehands heeft verkocht voor 400 EUR.
Bovendien moet hij u als particulier geen enkele garantie verlenen.

Maar aangezien u dit ook niet gaat geloven geef ik een mogelijke uitweg:
geef een advocaat opdracht om de verkoper te dagvaarden tot terugbetaling van 400 EUR. Ik schat uw kans in als NUL, maar een andere weg is er niet.
Uiteraard gaan uw kosten veel meer dan 400 EUR bedragen en als u verliest zefs vele veelvouden van dat bedrag.
U heeft zeker en vast gelijk over de kosten van een advocaat die niet opwegen. Ivm de garantie, als een overeenkomst werd gemaakt dat iets verkocht wordt met garantie maar dan blijkt dat ik de garantie niet kan gebruiken, dan schendt dit de overeenkomst.
In ieder geval, facturen vervalsen is geen geval van burgerlijk recht, dit is strafrechtelijk en daar kan de politie bij tussenkomen. Uiteraard gaan ze hem niet in de combi steken maar hij zal tenminste een verklaring moeten afleggen over de vervalste factuur.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#25 , 20 dec 2018 17:42

Beste.
Die factuur is niet aan u gericht. Wat die factuur betreft bent u geen betrokken partij. U hebt daar dus geen enkele zeggenschap in.
U hebt een camera tweedehands gekocht van een particulier.
Er was overeenkomst over het voorwerp van de verkoop en de prijs. Daar houdt het voor u op. De particuliere verkoper moet u geen waarborg geven en niets garanderen.
Hij hoeft ook geen oorspronkelijke factuur aan u te geven.
Einde verhaal.
Laatst gewijzigd door roharro op 20 dec 2018 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

crazyheinz
Topic Starter
Berichten: 36

#26 , 20 dec 2018 17:45

[, jij bent de dommerik in dit verhaal door hele tijd nutteloze argumenten te versturen. Ik dacht dat dit een forum was met intelligente mensen was die elkaar helpen ipv mensen die niet kunnen lezen.
Ga eens van uw PC af in Plopsaland en maak jezelf nuttig.
Dergelijke praat door een TS kan niet door de beugel, en verdient een ban op dit forum.
Als ze niet hun gelijk krijgen, en inzien dat ze zelf in de fout zijn gegaan, gaan ze schelden uit onmacht.
Tja...quantité négligeable nietwaar.
Dat ziet iedereen wel.
Te raak geschoten en dat doet pijn...
Je heb geen enkele keer raak geschoten , beste mava105.

Je hebt mij verweten dan ik het verschil niet kan zien tussen een wegwerpcamera van 15 euro en 1 van 700 eur.
Je noemt mij een dommerik terwijl dit een transactie was zoals ik er al honderden heb gedaan over vele jaren, met als enig verschil dat de verkoper fraude pleegde. In uw ogen zijn er elke dagen tienduizenden dommeriken in België die iets kopen via 2dehands dan.
Je noemt fraude een burgerlijke zaak terwijl dit duidelijk strafrechtelijk is.
U zegt dat ik zelf de factuur heb kunnen aanpassen terwijl ik de originele mails in mijn inbox zitten heb, dus je noemt mij dan een oplichter?

Alleen wanneer je zei dat advocaten meer dan 400 euro kosten maar dat wist ik zelf ook wel. Het enige dat pijn doet is zien dat je de tijd niet neemt om deftig te lezen en gewoon random argumenten geeft waar niemand iets mee is.

bosprocureur
Berichten: 6854

#27 , 20 dec 2018 18:10

De nickname zegt veel....

Dit is dus geen brave Hendrik/Heinz

crazyheinz
Topic Starter
Berichten: 36

#28 , 20 dec 2018 18:34

De nickname zegt veel....

Dit is dus geen brave Hendrik/Heinz
Wat is er niet braaf? Dat ik mij niet laat betuttelen door jullie kenners?

crazyheinz
Topic Starter
Berichten: 36

#29 , 20 dec 2018 18:37

Beste.
Die factuur is niet aan u gericht. Wat die factuur betreft bent u geen betrokken partij. U hebt daar dus geen enkele zeggenschap in.
U hebt een camera tweedehands gekocht van een particulier.
Er was overeenkomst over het voorwerp van de verkoop en de prijs. Daar houdt het voor u op. De particuliere verkoper moet u geen waarborg geven en niets garanderen.
Hij hoeft ook geen oorspronkelijke factuur aan u te geven.
Einde verhaal.
Als de overeenkomst gaat over een camera met garantie dan moet hij mij die garantie garanderen. Aangezien in de overeenkomst sprake is van garantie is hij uiteraard ook verplicht mij de oorspronkelijke factuur te gaven anders kan ik geen aanspraak maken op de garantie natuurlijk... Een toestel zonder garantie vermindert de waarde aanzienlijk van het toestel en dan vervalt ook de betaalde prijs.
De factuur hoeft niet aan mij gericht te zijn als duidelijk op papier staat dat ik de nieuwe eigenaar ben.

delicaat
Berichten: 118
Juridisch actief: Nee

#30 , 20 dec 2018 18:40

Waarom kom je de kenners dan lastigvallen als je het beter weet.
Nochtans heb je hier al meer goede antwoorden gekregen dan je verdient.
Je hebt gegokt en verloren. Misschien begrijp je het zo beter.

Terug naar “Andere”