gebrekkige post bezorging bpost

WP002
Berichten: 1479

Re: gebrekkige post bezorging bpost

#31 , 14 dec 2018 15:54

Vandaag lag mijn pakketje alweer eens ... op de stoep. En dan moesten we een tijd geleden zelf nog ingeven wat er moest gebeuren in geval van niet thuis (voor mij: op het postkantoor bewaren!) Wat helpt dat als de posterijen dergelijke berichten niet lezen?
Ik ben overigens denkelijk op een soortgelijke manier een pakketje kwijtgeraakt. Bij firma X pakketje A besteld, een week later pakketje B. Vandaag komt pakketje B aan, van A geen spoor, alhoewel het een week eerder besteld is. Firma X zal wel een vervanging sturen, maar ik moet wachten tot... 3 januari 2019, om zeker te zijn dat het pakketje intussen niet opduikt. Als kerstcadeau feestelijk te laat natuurlijk. Merci bpost.

@Tom: ik heb net alléén met bpost dergelijke problemen. Met andere koeriers: nooit!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#32 , 14 dec 2018 16:17

De problemen met BPOST dit zal zijn zoals in alle bedrijven, je heeft zeer goede werknemers en je geeft minder goede werknemers, en als je op een adres ligt met mindere goede werknemers heb je pech !!
Ik heb al altijd zeer goede postbodes gehad !
En laat het ons ook niet vergeten de laatste jaren zijn er serieuze veranderingen gekomen bij de postrondes !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#33 , 14 dec 2018 16:19

@Tom: ik heb net alléén met bpost dergelijke problemen. Met andere koeriers: nooit!
Heb je dit ook al gemeld? BPost spreekt hun bezorgers er weldegelijk op aan als ze pakketjes op de stoep achterlaten. Andere pakketdiensten hun reactie als je klaagt is: "Je had maar verzekerd moeten verzenden. Verder doen wij nul de botten, want onze koeriers zijn ook maar onderbetaalde mensen met een camionetje, en we vinden er maar weinig die tegen zo'n hongerloon willen rondrijden, dus we zeggen er niets van als ze hun werk niet doen." Postbedienden worden misschien ook niet fantastisch betaald, maar ze blijven een "half ambtenarenstatuut" hebben, bij wijze van spreken. De meesten zitten dus nog wel in met hun job...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

adizal

#34 , 14 dec 2018 16:57

@Tom: ik heb net alléén met bpost dergelijke problemen. Met andere koeriers: nooit!
Heb je dit ook al gemeld? BPost spreekt hun bezorgers er weldegelijk op aan als ze pakketjes op de stoep achterlaten. Andere pakketdiensten hun reactie als je klaagt is: "Je had maar verzekerd moeten verzenden. Verder doen wij nul de botten, want onze koeriers zijn ook maar onderbetaalde mensen met een camionetje, en we vinden er maar weinig die tegen zo'n hongerloon willen rondrijden, dus we zeggen er niets van als ze hun werk niet doen." Postbedienden worden misschien ook niet fantastisch betaald, maar ze blijven een "half ambtenarenstatuut" hebben, bij wijze van spreken. De meesten zitten dus nog wel in met hun job...
Wat is een half ambtenaren statuut en welk voordeel levert dat op ten aanzien van een gewone arbeider?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#35 , 14 dec 2018 17:32

Maak er volgende maal een foto van en dien klacht in bij de post

pukje
Topic Starter
Berichten: 567

#36 , 15 dec 2018 19:44

Wat is een half ambtenaren statuut


probleem in de wet wordt postbezorging via bpost gelijk gesteld als bewijs van aflevering/bezorging
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

mbbs1024
Berichten: 474

#37 , 16 dec 2018 14:25

Bpost spreekt postbodes inderdaad aan als ze een paketje gewoon bovenop de brievenbus leggen.
Ik heb daar een foto van genomen en een klacht ingediend, daarna kreeg ik een telefoontje van iemand van wat ik denk het uitreikingskantoor is (niet lokaal postkantoor) om te zeggen dat de postbode daarover aangesproken was.
Daarna heeft het zich niet meer herhaald.
Een paar jaar geleden gingen er hier nogal wat dingen verloren, de laatste tijd niet meer zo.
Ik zal zien wat het geeft, want ik heb redelijk wat spullen besteld bij AliExpress op 11/11, waarvan ongeveer de helft al is toegekomen, afwachten dus.
Met PostNL heb ik nog geen problemen ondervonden.
PostNL antwoord wel snel als je een vraag stelt aan hun klantendiens, de volgende dag heb je een antwoord, terwijl dit bij Bpost een maand of langer duurt.

Een pakjesbrievenbus zetten helpt ook wel.

WP002
Berichten: 1479

#38 , 16 dec 2018 19:18

@Tom: ik heb net alléén met bpost dergelijke problemen. Met andere koeriers: nooit!
Heb je dit ook al gemeld? BPost spreekt hun bezorgers er weldegelijk op aan als ze pakketjes op de stoep achterlaten.
Ik heb dit al TE PLETTER gemeld. En ze dronken een glas, pisten een plas en alles bleef juist zoals het was.

LeenW
Berichten: 12828

#39 , 16 dec 2018 19:25

Topic heeft zijn doel wat voorbij gehold denk ik, dit is geen consumentenforum om postdiensten te vergelijken.

Terug naar “Andere”