Openbare verkoop voor schulden zus.

Vuul
Topic Starter
Berichten: 3

Openbare verkoop voor schulden zus.

#1 , 08 dec 2018 15:32

Mijn zus en ik wonen nog thuis. Zij heeft schulden en tenzij er volgende week niet word betaald is er een openbare verkoop.
Ik kan dat niet betalen, en mijn Moeder overleeft op een Weduwepensioen.

mijn vraag is, wat kan ik doen om mijn eigendom te beschermen? Alles van mij staat op mijn naam, en heb ik zelf gekocht met mijn geld, en heb facturen op mijn naam.

Voor zover ik weet is er geen beslag gelecht op mijn spullen, maar ik ga er vanuit dat gerechtsdeurwaarders gewoon beslag leggen op de oplaad dag zelf, Ik kan mijn computer niet missen dus een week al mijn eigendom uit het huis halen is moeilijk.

Ik heb ook geen geld voor een revindicatieprocedure in het geval dat er beslag word gelecht op mijn eigendom.

Ik heb geen schulden, wat kan ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 dec 2018 10:58

Je zal toch uw spullen uit het huis moeten halen, als je zeker wil zijn dat de deurwaarder ze niet meeneemt. Je hebt enkel je computer nodig, zeg je, dus kan je de rest toch even onderbrengen in bijvoorbeeld een selfstorage? Dit kost niet zo héél veel. Als het natuurlijk ook grote meubelstukken en dergelijke zijn, zal je wel met een verhuiskost zitten.

Als uw PC een laptop is, kan je deze bijvoorbeeld in de koffer van uw wagen leggen als je deze niet gebruikt, zodat deze niet in huis is als de deurwarder verschijnt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”