Verkeerde storting op rekening

desertrose
Topic Starter
Berichten: 120

Verkeerde storting op rekening

#1 , 04 dec 2018 14:54

Door omstandigheden moest ik een rekening van pidpa betalen die niet van mij is, maar van de bvba van mijn ex man - toen de bvba werd opgericht was er al een aansluiting gebeurd op mijn naam, omdat de verbouwingswerken al gestart waren.
Pidpa zou dit na opstart regelen.
Een 2 jaar later was dit na verschillende mails en telefoontjes nog steeds niet in orde en kwamen de rekeningen op mijn naam aan.
Ik kreeg een dagvaarding en de vrederechter schreef in zijn vonnis dat pidpa de factuurgegevens per direct moest aanpassen. Ik werd veroordeeld tot het betalen van 1500 met een afbetalingsplan van 150 euro per maand.
Dit deed ik elke maand stipt.
Ondertussen kwamen er nieuwe facturen aan en nog steeds op mijn privé naam. Ontelbare telefoons en mails later is dit nog steeds niet in orde. Ondertussen liepen de nieuwe rekeningen weer op tot 700 euro.
Schrik om weer gedagvaard te worden betaalde ik de rekeningen, maar door een ongelukkig voorval stortte ik deze facturen op de derdenrekening van de deurwaarder ipv pidpa, maar wel met de gestructureerde mededeling van pidpa. Ik mailde onmiddellijk naar de deurwaarder met pidpa in copy om dit bedrag terug te storten en kreeg 2 weken later enkel een mail met een afrekening. De deurwaarder had dit bedrag volledig aangewend om de openstaande schuld aan te zuiveren.
Ik had geen geld om de nieuwe factuur te betalen en werd opnieuw gedagvaard.
Nu moet ik volgende dinsdag terug verschijnen voor het vredegerecht.
Graag zou ik volgende zaken aanbrengen:
- pidpa heeft nagelaten om het vorige vonnis te respecteren, dwz ze hebben de factuurgegevens niet aangepast.
- en blijkbaar is er een wettekst in het burgerlijk wetboek dat zegt dat het bedrag waarvoor het gestort is moet gebruikt worden voor die schuld.
Aangezien ik de structurele mededeling gebruikt had die niet hetzelfde is als de dossier zou ik dat willen aankaarten.

Mijn vraag, kent iemand die wettekst en maak ik kans om deze factuur niet te moeten betalen, maar dat de bvba deze zal moeten betalen.
Want ik ben niet van plan om nog jaren op te draaien voor een zaak waar ik totaal geen participatie van uitmaak.

Alvast bedankt voor de hulp en ik sta open voor alle feedback

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 dec 2018 16:44

Ontelbare telefoons en mails later is dit nog steeds niet in orde.
k
Wat is er toch mis met een aangetekend schrijven? Zal al veel goedkoper uitvallen dan die ontelbare telefoons, en je hebt tenminste een bewijs dat je geschreven hebt en hun het probleem kenbaar gemaakt. Wat heb je nu in handen NIETS

desertrose
Topic Starter
Berichten: 120

#3 , 04 dec 2018 16:52

De vraag is of een aangetekend schrijven nodig was, aangezien er een vonnis is.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 04 dec 2018 17:37

Heeft u het vonnis laten betekenen?
"sowieso" schrijf je zo.

desertrose
Topic Starter
Berichten: 120

#5 , 05 dec 2018 08:34

Nee , niet laten betekenen.

Terug naar “Andere”