crowdfunding voor hulpmiddel

Cor7610
Topic Starter
Berichten: 14

crowdfunding voor hulpmiddel

#1 , 01 dec 2018 15:10

Graag had ik willen weten of het mogelijk is en in welke vorm ik een crowdfunding kan starten voor een hulpmiddel dat zonder hulp niet betaalbaar is voor mij! Kort samengevat, ik heb een electrische rolstoel om door het leven te gaan wegens een spier- zenuwziekte. Ik woon in een vrij groene en bosrijke omgeving, maar kan nooit de natuur in omdat de rolstoel het niet kan. Of kan met mijn huidige stoel niet door losse zand, kiezel, zachte ondergrond...Een all-road rolstoel kan dit oplossen, maar er zijn geen tussenkomsten voor de aankoop. Prijskaartje is een 33.000 euro incl. BTW voor deze stoel. Als er een mooi deel zou ingezameld kunnen worden, zou het makkelijker en bereikbaarder worden voor mij om dit aan te kopen!
Als ik een crowdfunding zou opzetten, is dit belastbaar? Waar moet ik op letten?
Tips, opmerkingen ... zijn welkom! Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 12 feb 2019 22:38

Aan mutualiteit vragen en aan plaatselijke verenigingen

Reclame

Terug naar “Andere”