Pagina 1 van 1

Garantie schuifraam, leverancier weigert

Geplaatst: 10 nov 2018 06:56
door Wiks
Hallo,

Ik heb even een vraag over garantie van een schuifraam. We stellen 2.5 jaar na plaatsing een gebrek vast en we hebben 10 jaar garantie.

Ik het midden van van het vaste stuk raam is de middenbalk gezakt, hierdoor kan ons schuifraam maar half meer open. De technische dienst is gisteren geweest, mijn vrouw was thuis en heeft de uitleg mogen ontvangen:

Ze begrepen dat dit niet leuk was maar dit kon niet opgelost worden. Normaal maken ze indien een grote lengte zoals bij ons de middenste balk in de betonbalk extra vast, echter bij ons ging dit niet omdat wij gekozen hebben voor een ingebouwd screen. En weg waren ze...

Ik kan hier natuurlijk niet mee leven. Zij hebben me deze screen zelf aanbevolen en verkocht, wat trouwens een peperdure optie was... .

Ik heb toen ik het nieuws hoorde onmiddelijk het bureau gebeld en zij konden enkel maar bevestigen. Dat ik me hier niet bij zou neerleggen wekte blijkbaar geen indruk.

Iemand een idee welke opties ik heb? Te nemen stappen? Dit is toch echt niet normaal?

Alvast bedankt,

Re: Garantie schuifraam, leverancier weigert

Geplaatst: 10 nov 2018 08:14
door The Oscars
De hulp van de Consumentenombudsdienst inroepen, zie: https://www.consumentenombudsdienst.be/nl. Als dit geen soelaas brengt, zal er niets anders opzitten dan naar de rechtbank te stappen, vrees ik.

Re: Garantie schuifraam, leverancier weigert

Geplaatst: 10 nov 2018 08:58
door denlowie
Technisch kan alles gemaakt worden in 2018 !

Re: Garantie schuifraam, leverancier weigert

Geplaatst: 10 nov 2018 09:32
door mava105
Kunnen ze niet gewoon de ruit uitnemen, onderregel stevig vastzetten en ruit terug zetten, en volgens mij zou dan alles moeten opgelost zijn., Is natuurlijk een pak werk, zeker bij een groot raam, en is er mogelijks een grote kraan nodig op de ruit zelf te manipuleren. Daar zullen ze niet vrijwillig aan willen beginnen.
De rechter zal een expert aanstellen, waarvan jij het voorschot zal moeten betalen (kan al behoorlijk oplopen), maar dat jij terug krijgt
je terug, indien het vonnis u gelijk geeft.
Begin er al zeker mee met een aangetekende ingebrekestelling naar de aannemer te sturen. Dat is zeker nodig aks je naar de VR wil stappen.