auto

didi55
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

auto

#1 , 26 okt 2018 10:34

Iets meer dan 1 jaar geleden heeft mijn vader mij zijn auto geschonken,renault clio nu 11 jaar oud.Daar mijn vader toen 86 jaar niet meer mocht en kon met de auto rijden en dat ik hem overal kon naar toe brengen waar hij moest zijn,ook 3x per week naar de nierdialyse.De auto staat van toen op mijn naam ingeschreven,ik betaal ook de verzekering die op mijn naam staat.Nu dat mijn vader al 7 weken in het ziekenhuis verblijft,wilt mijn broer dat ik de auto terug breng. Mijn broer zelf heeft meerdere keren cash geld geschonken gekregen van mijn vader,waarvan wel niks op papier.Kan mijn broer eisen dat ik die wagen moet terug brengen,wat hij zei me dat hij anders naar politie ging ? MVG Diane

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 26 okt 2018 10:40

Uw broer zou dus naar de politie gaan.

En wat zou hij daar kunnen zeggen, waarover kan hij zich beklagen te uwen laste?

didi55
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 okt 2018 10:59

Mijn broer zegt dat de auto terug moet gebracht worden naar de woonplaats van mijn vader.Ik zou niet weten waar hij zich kan over beklagen,nu dat het met mijn vader niet zo goed gaat en geen goeie vooruitzichten zijn,zal dat de reden zijn.Ik weet alleen dat mijn broer uit is op de laatste euro en daar constant mee bezig is,in plaats van hulp te bieden aan mijn vader of mijn moeder die nog thuis woont en ook alle hulp nodig heeft,waar ik dan nog alle boodschappen voor doe en de poets en alle zorgen die nodig zijn.Al staat de auto nu op mijn naam,mijn broer zegt dat dit was omdat hij niet meer kon rijden en ook geen verzekering niet meer kreeg en hij vind dit niet meer nodig nu,dat is zijn uitleg.

Reclame

Mateuto
Berichten: 32
Juridisch actief: Ja
Locatie: Waregem

#4 , 26 okt 2018 11:47

Als je die auto als schenking hebt gekregen, kan uw broer daar niets tegen doen. Hij kan niet eisen dat je die auto, die uw eigendom is, teruggeeft. Als eigenaar heb je de volle macht over uw eigen auto.

didi55
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 okt 2018 11:59

Ok,maar ik heb niks op papier van die schenking.Mijn vader had toen gezegd,neemt jij de auto maar dan kun jij mij verder helpen,maar zet hem dan wel op uwe naam en ook de verzekering en dat is toen gebeurt met zijn akkoord,maar niks op papier.Ik heb sinds dien voor mijn vader gereden en hem overal gebracht waar hij moest zijn.Ik dacht nu ook wel,wat gaat hij bij de politie doen ?

Terug naar “Andere”