Boete door niet registratie van binnengebracht boek

YasmineL
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Boete door niet registratie van binnengebracht boek

#1 , 23 okt 2018 11:27

Enkele weken geleden heb ik mijn uitgeleende boeken terug binnengebracht in de bibliotheek. Dit was via de inleverschuif buiten omdat de bib gesloten was. Toen ik de week erop opnieuw boeken ging uitlenen zag ik dat er nog een boek op mijn ticket stond dat ik ervoor al had binnengebracht. Ik heb hiervoor naar de bibliotheek gebeld en dit gemeld. Ze hebben naar dit boek gezocht, maar ze vonden het niet meer terug. Ik zei dat de inleverschuif een beetje raar deed omdat het het boek niet eerst wilde aannemen. Na nog eens te proberen gleed het boek wel naar binnen. Nu verwacht de bibliotheek dat ik het boek ga terugbetalen, terwijl ik het wel heb binnen gebracht.

Kan de bibliotheek mij verplichten dit boek terug te betalen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 23 okt 2018 11:28

Kunt u bewijzen dat u dit boek hebt binnengebracht?

De volledige som kunnen ze normaal niet eisen, maar ze kunnen wel een vergoeding eisen.
De waarde van het boek (nieuw), verminderd met de slijtagekosten (oftewel: de waarde van het boek dat zogenaamd verdwenen is).

YasmineL
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 okt 2018 11:43

Het enige bewijs dat ik heb is dat ik op voorhand enkele foto's van recepten uit het boek heb getrokken juist voordat ik het binnen heb gebracht. Maar dat wilt niet zoveel zeggen denk ik.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 23 okt 2018 11:49

Ik vrees ervoor.

Ik ben aan het meedenken met u, maar ik zie geen enkele mogelijkheid tot bewijs hier.
Tenzij er een camera gericht staat op de schuif, waarbij je dan duidelijk kunt zien welk boek er ingeleverd wordt, maar de kans dat er zo'n kwaliteitsvolle camera daar staat is onbestaande.

YasmineL
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 okt 2018 12:36

Ik heb net telefoon gekregen dat ze het boek toch terug hebben gevonden.
Toch bedankt voor je reactie.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#6 , 23 okt 2018 17:43

Natuurlijk het beste wat er is, en heel goed dat ze u hierover inlichten. :-)

Terug naar “Andere”