Niet tevreden over termijn

amadeo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Niet tevreden over termijn

#1 , 25 sep 2018 15:58

Beste, we hebben keuken aangekocht waarvan 95% moest worden betaald voor aanvang. Op offerte staat geen eindtermijn maar wel dat ze starten juni/juli 2018. Ze zijn dus gestart op 28 juni en na 4 werkdagen hadden ze gedaan, met uitzondering van de werkbladen en werkbladafzuiging. Bij vertrek zei de werkman dat onze elektricien verkeerde kabels had geplaatst naar eiland. Na 2 dagen kregen we de eigenaar van keuken over de vloer omdat we de problemen aankaarten. Na aandringen hebben ze een kennis (elektricien) laten komen gezien de onze reeds met verlof was. Deze bevestigde dat er niets mis was met de kabels. Een 5-tal dagen merken we waterlek op onder de kast. Bleek dat bij installatie kraan niet goed was aangesloten en water dus stelselmatig in de kasten insijpelde. Met als gevolg; nieuwe kasten moeten vervangen worden. Na melding heeft het 3d geduurd tegen dat de kraan hersteld was. Dan hebben we enkele weken niets meer vernomen (bouwverlof). Met veel heen en terug mailverkeer vroegen we telkens wanneer ze konden inplannen. Hadden telkens een reden... Pas toen mijn man anderhalf week terug onaangekondigd langsging konden ze opeens dag nadien langskomen met alles. Dus vorige week zijn ze (14/9) 'alles' komen afwerken. Althans, dat dachten we. Pas na enkele dagen merkte ik dat de recirculatiebox niet was geïnstalleerd. Dus alles werd gewoon in de kast gezogen met als gevolg binnen enkele maanden mss schimmelvorming en vocht in kasten. Had ik dit niet opgemerkt dan waren de gevolg navenant. Vandaag is de moeder vd keukenbouwer geweest samen met producent van kookplaat om concreet af te spreken hoe aan te pakken. Mijn vraag is nu; na 3 mnd (incl.3weken bouwverlof), kunnen we hier een bijkomende korting eisen?? Vind het niet kunnen dat particulieren op deze wijze worden behandeld en weinig of geen respons kregen met smoesjes. Alvast bedankt voor een eerlijk antwoord.
Grt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding