Mobile telefonie

Belgie2018
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Mobile telefonie

#1 , 19 sep 2018 15:20

Beste,

In 2001 heeft mijn vriend een mobile abonnement bij Base genomen en spijtig genoeg dit niet betaald. Nu 17 jaar later eisen zij nog steeds deze factuur te betalen anders kan hij niet meer bij een ander consument gaan. Wij hebben echter hiervan nooit een aanmaning of gewoon brief van ontvangen.

Is zijn "schuld" nu na 17 jaar niet verjaart?

Dank je voor de informatie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 sep 2018 15:52

Natuurlijk is dit verjaart !

Maar telefoon providers hebben en houden een zwarte lijst bij, en als je er op staat en ze willen je geen abonnement geven, dan zal je er ook weinig kunnen aan doen !
Met een prepaidkaart kunnen ze niks doen, dit kan soms veel goedkoper zijn dan een abonnement.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Belgie2018
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 sep 2018 16:20

Dank je wel voor uw antword, ben toch hiermee deels opgelucht.
Maar nu kan ik toch iets op mijn naam nemen ook al hebben we zelfde adres?

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 19 sep 2018 21:55

Vergeet niet: een schuld is pas verjaard als je zelf de verjaring inroept.
Dus schriftelijk, formeel, aangetekend melden aan hun dat deze vordering verjaard is (niet meer dan dit melden).

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 02 okt 2018 19:30

En wist de maatschappij het adres van uw vriend... brief kan perfect x jaar geleden naar zijn vorig adres gestuurd zijn.
Dus dat vordering verjaard is is idd uw eerste stap.
De volgende zal dan zijn dat operator met de nodige bewijzen zal komen vermoedelijk dan via dagvaarding via gerechtsdeurwaarder.

Prepaid kaarten staan ook op naam.

Terug naar “Andere”