OntLener heeft schulden. Wat met het bedrag dat ik hem schuldig ben

Verleya
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

OntLener heeft schulden. Wat met het bedrag dat ik hem schuldig ben

#1 , 17 sep 2018 17:38

Beste,

Onlangs heb ik een onderhandse lening aangegaan met een vriend, alles is netjes gedocumenteerd.

afbetaling is lopende. Maar blijkt dat hij nu ruzie heeft met zijn advocaat over een erfenis kwestie. de factuur is 900 euro hij weigert deze te betalen omdat hij niet akkoord is het bedrag. Nu de advocaat laat zich genoeg horen aan hem om aanmanen te betalen.

Maar nu is hij mij schrik aan het aanjagen dat ik zijn schulden/kosten ga moeten betalen als zijn advocaat beslist hiermee verder te gaan.

Kan deze advocaat die weet heeft van deze onderhandse lening mij dagvaarden deze kosten te betalen als de lener blijft weigeren om te betalen wegens betwisting. Zit een hele rechtszaak met geheimhouding rond de erfenis kwestie mag ik daar zo maar in betrokken worden om zijn weigering van vereffening van zijn schulden gaat.

niet dat hij het niet kan betalen, bij weigert het gewoon langs alle kanten.

Als dit toch kan dan kan ik toch enkel het verschuldigde bedrag betalen niet alle extra kosten en gerechtskosten?

Kan iemand me hierin wat meer duidelijkheid geven.


Ook wat kan ik heir tegen doen om me te beschermen?


mvg

aaron
Laatst gewijzigd door Verleya op 17 sep 2018 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 17 sep 2018 17:41

ik snap het verhaal niet goed, heeft u geleend van hem of hij van u (in de titel spreek je ook van een lener met schulden: dat is diegene die leent, niet diegene die het geld uitleent)

Verleya
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 sep 2018 18:03

[quote="eylis"]ik snap het verhaal niet goed, heeft u geleend van hem of hij van u (in de titel spreek je ook van een lener met schulden: dat is diegene die leent, niet diegene die het geld uitleent)[/quote


Ja sorry was zelf in de war precies. ik heb van hem geld geleend. Hij heeft schuld die hij niet wil betalen.

Reclame

CityBird
Berichten: 792

#4 , 17 sep 2018 19:55

Waar zit dan het probleem? U moet u gewoon aan het afgesproken terugbetalingsplan houden. Met zijn/haar financiele verplchtingen of schulden hoeft u geen rekening te houden.

Verleya
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 sep 2018 21:06

Het probleem zit hem in het feit dat hij zijn rekeningen niet betaald aan zijn advocaat. Diezelfde advocaat heeft het document van de onderhandse lening opgemaakt "hij weet dat hij geld aan mij geleend heeft"

Hij weigert zijn rekeningen met zijn advocaat te regelen waardoor hij schulden aan het maken is. Als dit advocaat weet dat ik geld heb van zijn ex client. Kan hij dat geld dan bij mij komen aanslagen?

Hij zit mij maar bang te maken dat zijn advocaat mij gaat aanklagen voor zijn openstaande schuld.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#6 , 17 sep 2018 21:28

Wat een hoop onzin.

U betaalt uw schulden af aan uw schuldeiser. Met de schulden van uw schuldeiser heeft u niets te zien.

De advocaat zal de juridische weg moeten bewandelen indien hij zijn geld wil. Indien de rechtbank meegaat in zijn verhaal, zal men mogelijks vragen om uw lening af te betalen aan de advocaat ipv uw vriend. Elke meerkost is voor uw vriend, nooit voor u.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Verleya
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 sep 2018 22:32

Okay bedankt voor de informatie!

Terug naar “Andere”