Blokkeren registratie op basis geolocatie in ER

Rosa@Romania
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Blokkeren registratie op basis geolocatie in ER

#1 , 03 sep 2018 05:46

Hallo
familie van mijn Roemeense vrouw woont in Boekarest.
Hij wil spullen verkopen en kopen op tweedehands.be.

Kopen kan zonder registratie.

Maar als hij zelf iets wil verkopen dient hij zich te registreren. Dit lukt niet met als boodschap:
onveilige locatie. Ik heb met de site contact gehad en zij beweren dat dit is omdat zij geen licentie
(welke soort of wat ze er dan ook mee bedoelen is mij onduidelijk) voor Roemenië hebben.
Ook als ik eerst een account in Belgie voor hem maak (dus met mijn Belgisch IP) wordt deze geblokkeerd zodra gebtuikt in Roemenië.

Is dit legaal (gezien de nieuwe Europese regfels) en kan ik daar juridisch iets tegen beginnen.
Dit lijkt mij op discriminatie op basis van woonplaats.
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 sep 2018 09:20

Je kan niet iemand registreren met de ID kaart van een ander. Dat is fraude.

Rosa@Romania
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 sep 2018 10:54

Beste
er is geen sprake van gebruik van een ID kaart.
Als ik mijn account, welke ik al een hele tijd heb in Belgie, gebruik in Roemenie, is er geen probleem. Geen blockking.

Ik wil deze echter niet laten gebruiken door iemand anders. Dus van fraude is er geen sprake.

Ik dacht dat hij misschien zijn eigen account kon hebben als ik er 1 voor hem aanmaak. Maar om de 1 of andere reden lukt dit niet.

Mijn vraag is dus wel degelijk: waarom kan hij vanuit Roemenie, Boekarest, met zijn IP (NIET ID) geen account aanmaken. Mag dit geblokkeerd worden op basis van ZIJN locatie.
Sorry voor de drukletters, maar wil mijn punt duidelijk maken.
Mvg

Reclame

Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 sep 2018 11:06

Je kan je afvragen waarom iemand een handelsplatform in een ander land wil gebruiken, waarmee hij geen enkele binding heeft (logistiek, taal, ...). Aangezien dergelijke biedingssites overspoeld worden met fraudeurs die een dergelijk profiel hebben.
Kan de Roemeense persoon in kwestie Nederlands? Indien niet, hoe gaat hij adverteren op de site aangezien dit verplicht in het Nederlands moet zijn?

LeenW
Berichten: 12824

#5 , 03 sep 2018 11:29

Plaats van de verkoper bepaalt welke wetten er van toepassing zijn, ik denk dat het een goede zaak is dat men niet in Roemenië moet gaan procederen als er een geschil is over de verkoop.

Rosa@Romania
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 sep 2018 13:18

Beste wat bedoelt u met geen enkele binding?
Hij is mijn schoonfamilie, is al twee keer op bezoek geweest, en is elke Roemeen sowieso een oplichter???? Rare jongens die Vlamingen.

Bieden kan zonder Nederlands. Als het echt nodig is kan ik hem helpen, maar wil dit zo miniem mogelijk houden. Ik heb ook andere dingen te doen.

Waarom in Belgie: de tweedehands markt voor Harley, de motor waar hij mee rijdt, is veel groter hier en goedkoper. Ik breng de spullen gratis mee, daar we regelmatig mijn schoonouders bezoeken.
Maar eigenlijk vind ik het schandalig, en zeker off topic dat ik hier "moet" op antwoorden. Arm Vlaanderen, bange bange witte man zoals Vermanderen het zong.

Dus vanaf nu graag slechts een antwoord als u op mijn vraag kan antwoorden. Ik hoef deze vooringenomenheid echt niet,
Mvg

Rosa@Romania
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 sep 2018 13:19

"Plaats van de verkoper bepaalt welke wetten er van toepassing zijn"
Laat ons Europa (ER) dan maar meteen afschaffen.

Rosa@Romania
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 sep 2018 13:20

"Je kan je afvragen waarom iemand een handelsplatform in een ander land wil gebruiken,"
U koopt of verkoopt dus nooit iets op Ebay buiten Belgie veronderstel ik

Rosa@Romania
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#9 , 03 sep 2018 13:22

" ik denk dat het een goede zaak is dat men niet in Roemenië moet gaan procederen als er een geschil is over de verkoop."

Dat is ook niet de bedoeling, als dit tegen de regels van de vrije markt is kan ik makkelijk klacht indienen bij de economische inspectie, ombnudsman enz. . Ik ben niet zo dom.

LeenW
Berichten: 12824

#10 , 03 sep 2018 13:24

"Plaats van de verkoper bepaalt welke wetten er van toepassing zijn"
Laat ons Europa (ER) dan maar meteen afschaffen.
Met alle respect, maar Roemenië heeft een al een slechte naam binnen Europa. Tweedehands is een website voor particulieren, dan wil je niet dat uw leden een proces in Roemenië moeten gaan voeren als er iets niet of fout geleverd zou zijn. Dat is praktisch onhaalbaar en dan haken veel mensen af.

Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#11 , 03 sep 2018 13:38

Beste wat bedoelt u met geen enkele binding?
Woont niet in België.
Werk niet vanuit België.
Spreekt geen Nederlands.
Hij is mijn schoonfamilie, is al twee keer op bezoek geweest, en is elke Roemeen sowieso een oplichter???? Rare jongens die Vlamingen.
Heeft iemand dat hier beweerd? Alleen heeft uw schoonfamilie hetzelfde profiel als de meeste oplichters (zie uitleg geen binding).
Bieden kan zonder Nederlands. Als het echt nodig is kan ik hem helpen, maar wil dit zo miniem mogelijk houden. Ik heb ook andere dingen te doen.
Bieden is een actie van de koper. Ik had het over adverteren. Herlees uw openingspost: uw schoonfamilie wil kopen en verkopen.
Waarom in Belgie: de tweedehands markt voor Harley, de motor waar hij mee rijdt, is veel groter hier en goedkoper. Ik breng de spullen gratis mee, daar we regelmatig mijn schoonouders bezoeken.
Maar eigenlijk vind ik het schandalig, en zeker off topic dat ik hier "moet" op antwoorden. Arm Vlaanderen, bange bange witte man zoals Vermanderen het zong.
Gezien het verplichte fraude beleid waar dergelijke sites aan moeten voldoen, is deze discussie alles behalve off topic.
Dus vanaf nu graag slechts een antwoord als u op mijn vraag kan antwoorden. Ik hoef deze vooringenomenheid echt niet,
Mvg
Gezien woonplaats niet behoort tot de criteria van discriminatie, is dit juridisch gezien geen discriminatie.

Rosa@Romania
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#12 , 04 sep 2018 09:41

Gezien het verplichte fraude beleid waar dergelijke sites aan moeten voldoen, is deze discussie alles behalve off topic.
Hoe komt het dan dat ze dan dat ze wel op ebay kunnen? Hebben die dan geen verplicht fraude beleid?

Rosa@Romania
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#13 , 04 sep 2018 09:44

"Heeft iemand dat hier beweerd? Alleen heeft uw schoonfamilie hetzelfde profiel als de meeste oplichters
Dus de meeste oplichters zijn Roemenen en de meeste Roemenen zijn oplichters?"
Al eens in het land geweest?
Dit stinkt naar racisme voor mij, bent u misschien NVA er of Vlaams Belanger?

U heeft het misschien over hun poilitieke leiders. De mensen daar zijn al maanden aan het betogen en protesteren. Worden door de politie in elkaar gemept. Niet echt het profiel van een oplichter dacht ik. Het gewone volk daar is die corruptie ook zo beu als koude pap. Zij hebben gestemd voor een onafhankelijke president.

U mag altijd gratis een keertje komen logeren hier. Dan kan U het land de mensen leren kennen.
Misschien dat U uw mening dan wel herziet.
Mijn remorque staat hier al weken los op straat...........
In de winkel wezen ze me erop dat ik mijn creditkaart vergeten was. Oplichters????????????????????????????????????????????????????????
Laatst gewijzigd door Rosa@Romania op 04 sep 2018 09:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Rosa@Romania
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#14 , 04 sep 2018 09:45

"Tweedehands is een website voor particulieren,"
Staat vol met professionelen.

Rosa@Romania
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#15 , 04 sep 2018 10:09

En misschien is woonplaats op zich geen basis van discriminatie, maar beweren dat iemand hoogstwaarschijnlijk een oplichter is omdat hij of zij ergens woont, .........
Iedereen over de zelfde kam dus.

Terug naar “Andere”