Autolening

1997bloodhacker
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Autolening

#1 , 20 aug 2018 21:18

Beste,
Ik zit met een probleem ik ga even in het kort uitleggen wat mij situatie is zodat hier een beter beeld van de situatie geschetst kan worden

Ik ben een jonge van 21 jaar ik ben geboren in Nederland ik heb 16 jaar gewoond bij mijn biologiese ouders enkel ging dit niet zo goed vader aan de drank en moeder aan de drugs ik ben toen naar een pleeggezin gegaan in België alles was super gezellig en leuk echt het perfecte familie plaatje tot dat mijn pleegvader besloot om te vertrekken en zonder iets te zeggen en een enorm agressief vechtschijding aan tegaan en alles aftepakken wat we hadden
Ik ben een jonge met een ligt vorm van autisme en ben zeer naïef
En mijn pleegmoeder zij dat ze een auto moest hebben voor werk te zoeken dus ik had met haar afgesproken dat ik een lening pak voor een auto MAAR als ze werk had ging zij hem aan mij afbetalen
Enkel dit heeft ze tot nu toe nooit gedaan mijn vraag is dus
De aankoop papier dat is opgemaakt tussen de partijen (2ehandsauto) is ondertekend door mij en de lening staat op mij naam de groene kaart van de auto en de verzekering op haar naam kan ik hier iets aan doen of niet het gaat om 15.000 euro normaal gezien zou ik dit nooit doen maar na dat ik de lening gepakt heb en de auto heb opgehaald met haar heb ik nooit meer binnen gemogen en heb ik 3 maand op straat moetten leven alleen die 300 per maand is veel on te missen deze dagen als je op jezelf woont hoop dat ik het wat goed d heb uitgelicht mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 21 aug 2018 11:25

bij wie heb je die lening afgesloten ? Gaat het om een specifieke autolening (m.a.w. staat de wagen daarin vermeld met merk, model, kleur, chassisnummer, ...) of een algemene "persoonlijke lening" ?
Wie heeft de auto in zijn bezit ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

1997bloodhacker
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 aug 2018 22:28

Ik heb auto lening bij X gepakt en wat bepaald de eigenaar van een auto? Deverkoops overeenkomst staat alles op over de auto en die is ook op mij naam de groene kaart en verzekering op haar naam mvg

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 23 aug 2018 22:51

Groene kaart en verzekering is hetzelfde.
Deze zaken tellen niet.
Factuur en lening dus de koopakte en diegene die betaald bepalen wie eigenaar is.
U hebt alle rechten om de auto op te eisen.

Vraag is hoe oud bent u en waar woont u nu?

1997bloodhacker
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 aug 2018 19:06

Ik ben 21 jaar en woon nogsteeds in be

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 02 sep 2018 19:49

Pleegouders kunnen gezien ze aangesteld worden door de overheid dit soort strapatsen niet doen.
Natuurlijk bent u al 21.
Hebt nog contact met de begeleiding (sociale dienst - maatschappelijk werk van de periode voor uw 18 jaar.

Terug naar “Andere”