Factuur advocaat zonder detail eindstaat

Gebruiker47
Topic Starter
Berichten: 92

Factuur advocaat zonder detail eindstaat

#1 , 16 aug 2018 00:02

Slotfactuur advocaat wordt verrekend met RVP's ontvangen op de derdenrekening, er wordt geen enkel detail verstrekt tot staving van slotfactuur.
Ik heb nooit toestemming gegeven om op dergelijke manier af te handelen! Er werd ook een gedeelte "onderling" geregeld en dit om opnieuw niet aangekondigde verhoging uurlonen te vermijden hetgeen bij vorige slotfactuur (ander geschil) al voorviel.
Deze weigering wordt schriftelijk -mail- bezorgd (dat er geen tijd meer besteed wordt aan de eindstaat wegens tijdsgebrek, zich niet dient te verantwoorden... enz), via eerste verzoek zou deze worden bezorgd maar nu volgt schriftelijk totale weigering.

Het gaat over een betwisting van 1.000-1500€ , er wordt verwezen naar het bekomen resultaat (gewonnen) en de gerecupereerde RVP's
(RVP's dienen uiteindelijk toch om mijn advocatenkosten -gedeeltelijk- te vergoeden maar blijkbaar wenst die advocaat daar ook een stuk van zonder zich te willen verantwoorden via de eindstaat). Ik heb vergelijking via vorige eindstaat die ik wel ontving
Schatting nu max 10 uurlonen (alles : conclusies+typen, pleiten, consult), 25 mails/brieven/telefoons, 1 verplaatsing naar RB voor totaal ongeveer 3.000€

Wat is de beste procedure om dit verder te betwisten, het standpunt advo blijkt definitief en ik werd al enkele maanden aan het lijntje gehouden?
-via stafhouder Balie
-via Ligeca klacht indienen (ombudsdienst consumentengeschillen advocatuur)

Andere raadgevingen? Ik ben enorm ontgoocheld in deze houding advocaat
(zaken gaven op voorhand aan dat ex nooit gelijk kon krijgen maar sleepten toch jarenlang aan, deze zijn nu voorbij en nu volgt dit! Een schande)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker47
Topic Starter
Berichten: 92

#2 , 18 aug 2018 17:14

Niemand?
Ik vermoed dan geen advocaat hier eerlijk kan op reageren?
Maar raad geven kan toch....
En advies van anderen die dit ook meemaakten?

jefke007
Berichten: 1812

#3 , 18 aug 2018 17:21

als je die zijn/haar uurloon niet kent ( en het werkelijk aantal uren ) is het moeilijk in te schatten en de kantoorkosten ( kostprijs per getypte bladzijde, of getypte mail ). Kantoorkosten komen bovenop het ereloon

Sommige advocaten vragen een uurloon van 400 euro plus BTW

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 18 aug 2018 17:37

Waarop is die schatting van het aantal uurlonen gebaseerd?
Aangezien er werd gepleit lijkt het mij onmogelijk om alles af te handelen binnen een tijdsbestek van 10 uur.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Gebruiker47
Topic Starter
Berichten: 92

#5 , 19 aug 2018 23:20

Uurloon 110euro (afgesproken en gekend), mail/brief 8euro + btw , redactie conclusies 10€ per blz X 22 blz totaal (bij vorige rechtzaken werden voor 1ste conclusie 4 en voor laatste 2 uren aangerekend, waarom zou dit plots meer zijn), is voor beroepsprocedure = op vastgesteld uur en op half uur afgehandeld met elk 15 min. max voor pleiten dus hiervoor 1 u aangerekend
max 10 uren = 1100€ (ruim! genomen voor schatting), 25 mails = 200€, 220€ redactie, 50€ verplaatsingskosten pleiten + BTW

zit er dus ruim 1.000€ over (er was trouwens geen aparte consultatie voor beroepsprocedure)
RVP is dus ruim onvoldoende (voor deze zaak ong. 1400€), had dit wel gedacht maar niet dat advo er nog een schepje bovenop zou doen

Iemand ervaring met klacht via Ligeca of via stafhouder?

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 20 aug 2018 00:05

Uw schatting is gewoon uw wens. Bewijst niets.
Bedrag is normaal, zelfs goedkoop.
Dat uurloon is ongeloofwaardig laag.
Ook de btw rekenen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 aug 2018 07:52

Klap eens in je handen, dit is een zeer goedkope advocaat, zo goedkoop zal je niet meer vinden !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker47
Topic Starter
Berichten: 92

#8 , 20 aug 2018 21:45

Uurloon was afgesproken!
Maar van waar al die extra uren?

Terug naar “Andere”