Factuur ontvangen voor niet uitgevoerde werken

ansts
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Factuur ontvangen voor niet uitgevoerde werken

#1 , 13 aug 2018 13:24

Ik heb een vraag: ik heb paar maanden geleden ontstoppingsdienst nodig op een zaterdag. Ik vond via internet ontstoppingen uit boom 24/24 beschikbaar. We belden naar dit nummer en niemand nam op. Er belde kort daarna iemand meteen terug van het bedrijf. Wij vroegen of er iemand kon langskomen die dag. Helaas ging dit niet en konden ze pas maandag langskomen. We hadden de afspraak vastgelegd omdat we niet meteen iemand anders vonden. na dit telefoontje toch iemand anders gevonden, dus we belden die dag meteen terug naar Turbo om te melden dat het niet meer nodig was.

De maandag erop kregen we opeens tel van Turbo met de melding dat ze net bij een klant vertrokken en of het nu paste om langs te komen. Mijn man antwoordde dat hij de afspraak zaterdag nog geannuleerd had en het niet meer nodig was. De mannen aan de andere lijn reageert: oke dan zal dit niet goed doorgegeven zijn van de bureau. We melden dit aan hen.

Na een paar weken kregen we de melding in de bus dat we 75 euro moesten betalen. wij vielen beiden uit de lucht want volgens hun site moet je die kosten betalen voor annulatie de dag zelf en wij hadden zaterdag geannuleerd, twee dagen ervoor dus. Ik heb met het bedrijf gebeld die me botweg antwoordde dat we te laat hebben geannuleerd en toch die kosten moeten betalen! Weet er iemand of dit wel legaal is en op welke manier ik dit het best oplos? Wij hebben tot hier toe geweigerd om te betalen waardoor de koste nu al 90 euro zijn en zij dreigen met gerechtelijke stappen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 13 aug 2018 14:02

Het zal de werkdag ervoor zijn.
Lees de kleine lettertjes eens na.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Jo23
Berichten: 379
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 aug 2018 18:26

Beste

Lijkt me niet fair, als je inderdaad zaterdag meteen hebt laten weten dat je geen beroep wilde doen op hun diensten, hebben ze toch de tijd om hun planning voor maandag correct op te maken.

Je kan best de factuur aangetekend protesteren, je kan best een creditnota vragen en verwijzen naar het feit dat je tijdig de opdracht hebt geannuleerd. Je kan ook meteen melden dat indien men je per kerende geen creditnota stuurt voor de factuur en je blijft stalken je klacht zal indienen bij de Consumentenombudsdienst.
Tel.:02.702.52.00
Fax:02.808.71.20
E-mail : contact@consumentenombudsdienst.be

Eén van de voorwaarden waaraan een klacht moet voldoen om door hen aanvaard te kunnen worden, is dat u eerst zelf contact opneemt met het bedrijf waarmee u een probleem heeft. U heeft dit blijkbaar al gedaan en kan dus meteen bij deze dienst een klacht indienen. Als u dan nog geen oplossing heeft, contacteert u de Consumentenombudsdienst.

Als u een goed chronologisch dossiertje samenstelt wordt de firma op het matje geroepen, eventueel krijgen ze een controle ter plaatse en vaak is de dreiging daarmee al voldoende om een creditnota te sturen.

Uit ervaring weet ik dat veel firma's de FOD economie liever niet zien arriveren, ik heb dit een tijd geleden ook moeten doen bij een firma die me bleef stalken maar na de klacht bij de consumentenombuds hing plots de algemeen directeur aan de lijn met excuses (veel bla bla, weinig wol maar de creditnota werd meteen verstuurd).

Reclame


ansts
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 sep 2018 14:28

Bedankt voor jullie info :-)

Meeboo
Berichten: 1488

#6 , 12 sep 2018 14:30

hoe hebt u de annulatie gedaan? schriftelijk?

Terug naar “Andere”