Niet betalen
Geplaatst: 07 aug 2018 11:58
Ik heb een Gopro-camera met toebehoren aangekocht via 2dehands.be.
Ik betaalde er 330€ voor aan de verkoper, hij stuurde het netjes op via de post. Tot daar was de verkoop helemaal in orde en correct.
Even later was de camera defect; ik sprak met de verkoper af om zijn account bij BOL.com te gebruiken omdat er nog garantie op was. Het toestel was nog maar 6 maanden oud.
Hij gaf mij zijn username + password. Ik wilde niet als tweedehandskoper garantie inroepen, omdat ik vreesde dat BOL.com niet zou aanvaarden.
Het apparaat bleek niet te herstellen, dus gaf BOL.com de waarde van de aankoop, zijnde 569€ terug. Dit werd op 20 juli via het account van de verkoper op zijn rekening gestort;
we kwamen vooraf nog overeen dat hij 100€ mocht houden en de rest, zijnde 469€, om mijn rekening zou storten. Voor beide partijen dus een leuke deal,... en voor hem een onverwacht extraatje.
Maar de aap kwam uiteindelijk toch nog uit de mouw. De verkoper is een gastje van 19 jaar, en besliste alles voor zich te houden.
Ik heb al zijn accountgegevens bij BOL.com en al zijn privégegevens, zoals adres, contact, gsm, bankrekening...
Ik heb via messenger en email ook alles op "papier" staan met alle afspraken van de oorspronkelijke verkoop tot de afhandeling van de garantie.
Hij heeft mij vandaag op facebook en messenger verwijderd, antwoord ook niet meer op email of whatsupp...
Ik heb wel zijn paswoord bij BOL.com veranderd zodat hij daar (voorlopig) niet meer aan kan. Ik heb ook screenshots van mijn gesprek met BOL.com ivm de terugbetaling van de 569€ op rekening van die kerel. Dus hij heeft effectief het geld op 20 juli op zijn rekening gehad.
Mijn inziens is dit diefstal! Hij heeft de 330€ van de aankoop ontvangen + 569€ terugbetaling garantie, samen dus 899€.
Ik ben de camera kwijt (aan BOL.com) + de 330€ aankoop.
Kan ik mijn rechtsbijstandverzekering inroepen?
Of hoe pak ik dit verder aan?
klacht, politie, ingebrekestelling...
Op 20 maart 2018 om 19:27 schreef Frank van es <weekingreece@gmail.com>:
Ik betaalde er 330€ voor aan de verkoper, hij stuurde het netjes op via de post. Tot daar was de verkoop helemaal in orde en correct.
Even later was de camera defect; ik sprak met de verkoper af om zijn account bij BOL.com te gebruiken omdat er nog garantie op was. Het toestel was nog maar 6 maanden oud.
Hij gaf mij zijn username + password. Ik wilde niet als tweedehandskoper garantie inroepen, omdat ik vreesde dat BOL.com niet zou aanvaarden.
Het apparaat bleek niet te herstellen, dus gaf BOL.com de waarde van de aankoop, zijnde 569€ terug. Dit werd op 20 juli via het account van de verkoper op zijn rekening gestort;
we kwamen vooraf nog overeen dat hij 100€ mocht houden en de rest, zijnde 469€, om mijn rekening zou storten. Voor beide partijen dus een leuke deal,... en voor hem een onverwacht extraatje.
Maar de aap kwam uiteindelijk toch nog uit de mouw. De verkoper is een gastje van 19 jaar, en besliste alles voor zich te houden.
Ik heb al zijn accountgegevens bij BOL.com en al zijn privégegevens, zoals adres, contact, gsm, bankrekening...
Ik heb via messenger en email ook alles op "papier" staan met alle afspraken van de oorspronkelijke verkoop tot de afhandeling van de garantie.
Hij heeft mij vandaag op facebook en messenger verwijderd, antwoord ook niet meer op email of whatsupp...
Ik heb wel zijn paswoord bij BOL.com veranderd zodat hij daar (voorlopig) niet meer aan kan. Ik heb ook screenshots van mijn gesprek met BOL.com ivm de terugbetaling van de 569€ op rekening van die kerel. Dus hij heeft effectief het geld op 20 juli op zijn rekening gehad.
Mijn inziens is dit diefstal! Hij heeft de 330€ van de aankoop ontvangen + 569€ terugbetaling garantie, samen dus 899€.
Ik ben de camera kwijt (aan BOL.com) + de 330€ aankoop.
Kan ik mijn rechtsbijstandverzekering inroepen?
Of hoe pak ik dit verder aan?
klacht, politie, ingebrekestelling...
Op 20 maart 2018 om 19:27 schreef Frank van es <weekingreece@gmail.com>: