Onder welk rechtsgebied valt mijn probleem?

marievdd
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Onder welk rechtsgebied valt mijn probleem?

#1 , 07 aug 2018 01:52

Beste

Na ongeveer tien maand is mijn relatie op de klippen gelopen.
Ik ken de persoon in kwestie al een dikke tien jaar, maar ik kende hem blijkbaar verre van goed genoeg.
Blijkt dat die mens zijn gehele leven 1 grote leugen is... En dat hij een meester manipulator is.
Hij heeft me al die tijd goed liggen gehad, me belogen op alle vlakken. Slecht gepraat over mensen die weten hoe hij is zodat ik geen contact zou zoeken met hem. Zijn vader is politie agent en schaduwt hem. Zo heeft hij bijvoorbeeld geen adres maar enkel een referentieadres.
Hij is teruggekomen naar België na drie jaar in Frankrijk te hebben gezeten. 'Gaan reizen'. Dacht ik. Blijkbaar op de vlucht. En in Frankrijk heeft hij het ook helemaal naar de knoppen geholpen, daarom kwam hij terug naar België. Volgens zijn verhaal omdat hij terug bij zijn familie wou zijn. Volgens wat ik ontdekt heb gewoon omdat het hem gelukt is een hele gemeenschap kampeerders tegen zich te krijgen en zelfs een dorp niet meer binnen te mogen. Hij had dus niets behalve een halfrijdende camper.
Ik dolverliefd. En nooit in het idee dat hij me zo zwaar in 't zak zou zetten, ik ken hem immers al zo lang... en nooit in het idee dat gans zijn leven in feite een leugen is. Heb hem in huis genomen en geld geleend om bij te leggen voor een nieuwe (tweedehands) camper en voor materiaal mo zijn sport te kunnen beoefenen. Daarbovenop heeft hij al die tijd kost en inwoon gekregen met zijn belofte om, eens hij kon, zijn deel terug te betalen.
Toen mijn geld op was, was mijn lief weg.
Ik zit nu in de schulden en hij weigert iets te betalen. Doet alsof er geen probleem is, blokkeert me ook via gsm, facebook en e-mail. Hij is momenteel wel nog in het land maar mijn gok is dat hij zo snel mogelijk terug zal vertrekken.
Het ganse gedoe overvalt me ongelooflijk. Ik weet niet goed wat te doen, ben een alleenstaande moeder met kind. Die mens is ervandoor met al mijn spaargeld die hij me bewust in cash heeft laten afhalen en heeft geteerd op mijn karig loon waarmee ik mezelf en mijn zoon wel kon onderhouden, maar het moeilijk had om hem erbij te nemen.
Ik ben beginnen zoeken en mensen contacteren waar hij slecht over praatte en zo een hele rij leugens te weten gekomen. Blijkbaar is het zijn levensstijl om te charmeren en te manipuleren, en nooit een cent terug te betalen.
In september sta ik op straat... Ik weet dat ik geen poot heb om op te staan. Maar wil toch proberen een pro deo in te schakelen. Hoe werkt dit allemaal? Waar kan ik terecht? Hoe zoek ik iemand?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 07 aug 2018 07:19

http://balieantwerpen.be/?action=onderd ... s+bijstand
http://balieantwerpen.be/nl/pro-deo/eer ... 010416.pdf
http://www.belgium.be/nl/justitie/slach ... nd/kosten/

Als er geen schuldbekentenissen zijn op papier.
Als er geen huurovereenkomst op papier is.
Als hij bij u gedomicilieerd is geworden gaat het zeer moeilijk worden.
Maak in elk geval dat hij niet (meer) bij u ingeschreven staat en dat al uw zaken van de zijne gescheiden zijn.

Ga eens praten met een www.caw.be in uw omgeving.

Reclame

Terug naar “Andere”