Factuur en ingebrekestelling niet ontvangen op woonadres

Abeelein
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Factuur en ingebrekestelling niet ontvangen op woonadres

#1 , 01 aug 2018 14:06

Beste,

Een firma heeft ons ingebreke gesteld voor een factuur die wij niet hebben ontvangen.

Wij hebben een aantal maanden geleden in een appartement dat wij toen verhuurden, een keuring aangevraagd. Echter deze is nooit doorgegaan. Er is GEEN bestelbon getekend. Er zijn GEEN diensten geleverd.
Deze firma blijkt ons wel verplaatsingskosten te hebben aangerekend.

Echter de correspondentie daaromtrent, hebben wij officieel nooit ontvangen want zij werd nooit opgestuurd naar ons woonadres.
Wij zijn via de toenmalige huurster te weten gekomen dat er een aangetekende brief is toegekomen op onze naam met haar adres. Deze aangetekende brief is door niemand ondertekend en gewoon door de postbode in de bus gestoken.

Nu is mijn vraag hoe wij hier correct moeten mee omgaan?

Alvast bedankt voor enig advies.

Ingrid

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 aug 2018 15:54

Vraag hun het keuringsverslag.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 01 aug 2018 15:57

Vraag hun het keuringsverslag.

En informeer eens bij de post hoe dat tegenwoordig zit met aangetekende brieven, geadresseerden, handtekening en dergelijke.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 01 aug 2018 16:35

Heb je die keuring aangevraagd of niet aangevraagd? Heb je die keuring online aangevraagd, telefonisch,...
Ik vermoed dat ze voor de deur van het appartement hebben gestaan.
Was er een datum aangeduid of afgesproken?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Abeelein
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 aug 2018 10:34

De keuring werd telefonisch aangevraagd. Ik vermoed dat ze voor de deur hebben gestaan. Wij zijn eventueel wel bereid de verplaatsingskosten te betalen maar niet alle kosten die er zijn bijgekomen.

Wij hadden geen weet van een factuur. Dus we hebben niet te kans gehad om die factuur gewoon te betalen aangezien ze niet naar het correcte adres werd gestuurd.

Meeboo
Berichten: 1488

#6 , 02 aug 2018 10:37

wanneer werd aangetekende zending aangeboden op uw oud adres?
Had u een adres wijziging doorgegeven aan de post en uw post voor een bepaalde tijd laten doorsturen naar uw nieuw adres?

Abeelein
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 aug 2018 12:59

Het was voor een appartement dat wij toen verhuurden en waarvoor een keuringsverslag moest zijn om te kunnen verkopen. Wij hebben daar nooit gewoond. De keuring werd niet door deze firma maar uiteindelijk door een andere firma uitgevoerd. Aangezien er nooit iets op papier is gezet - en die firma ons ook niet telefonisch heeft gecontacteerd, hadden ze alleen dat adres. Ze hebben geen keuring gedaan - we hadden er dus ook geen erg in dat er een factuur voor verplaatsingskosten zou volgen ...

Terug naar “Andere”