Fietsenmaker is mijn fiets kwijt

ThoK
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Fietsenmaker is mijn fiets kwijt

#1 , 26 jul 2018 06:29

Eind juni 2018 breng ik mijn fiets (1600 Euro) naar de fietsenmaker.
Deze kan me zeggen dat hij enkele onderdelen moet bestellen en het even kan duren.
Ik krijg een nummertje mee naar huis en datzelfde nummertje wordt op de fiets gehangen.
Uiteindelijk wil ik op 25/07/2018 mijn fiets gaan ophalen bij de fietsenmaker.
Dus ik ga terug naar de fietsenmaker met mijn nummertje.
De fietsenmaker zegt me dat mijn fiets al werd opgehaald. Hierop ben ik verbaasd en ga ik naar buiten. Ik bel naar mijn partner en vraag als zij de fiets heeft opgehaald. Wanneer dit niet zo blijkt te zijn ga ik terug naar binnen.
Hierop zegt de fietsenmaker dat de fiets dan waarschijnlijk uit de rekken in de winkel is gehaald en dus gestolen is.
Ik heb dan gezegd dat ik naar de politie zou gaan maar daar willen ze mijn aangifte niet opschrijven omdat dit volgens hun een burgerlijke zaak betreft. Wanneer ik tegen de fietsenmaker zei dat ik naar de politie ging, ging hij dat ook doen zei de fietsenmaker.
Ik weet niet als hij dit ook effectief is gaan doen.

Wat kan ik het beste doen nu ? Is de fietsenmaker hier niet voor verzekerd ? Ik zou graag mijn fiets terug hebben of de waarde van de fiets toch. :roll:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jul 2018 08:46

In de eerste plaats is dit een problem voor uw fietsenmaker. Hij is jouw fiets kwijt geraakt, dus hij is ook degene die dit dient op te lossen. Indien hij zelf niet met een degelijk voorstel komt, begin je met hem in gebreke te stellen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jul 2018 16:39

Zoals Lanox zegt, stel een aangetekend schrijven op naar de fietsenmaker waarin u vermeld dat u op datum X uw fiets van merk Y binnengebracht hebt voor reparatie, dat u een bonnetje gekregen hebt om uw fiets terug op te halen, maar dat u op de afgesproken datum uw fiets wou gaan terughalen, maar dat uw fietsenmaker de fiets niet kon terugbezorgen op dat moment.

Meld de fietsenmaker dat u uiterlijk binnen de 14 dagen uw fiets terugwenst, of dat u anders niet zal nalaten verdere gerechtelijke stappen te ondernemen om de waarde van uw verdwenen fiets vergoed te zien door de fietsenmaker, die toch geacht werd als goed huisvader over uw fiets te waken en deze na reparatie ook terug te bezorgen.

Als er op die aangetekende zending geen reactie komt, kan u niet veel meer doen dan een gerechtelijke procedure op te starten...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 28 jul 2018 15:29

Er is nog een andere mogelijkheid dan "gestolen" : heling ...

Terug naar “Andere”