Faillissement energieleverancier

jf3
Topic Starter
Berichten: 41

Faillissement energieleverancier

#1 , 23 jul 2018 17:30

Mijn vroegere energie leverancier, Belpower, heeft me maanden te veel aangerekend voor elektriciteit. Ik heb vorig jaar zonnepanelen laten installeren, heb hun dat verschillende keren gemeld, maar ze hebben daar nooit rekening mee gehouden.
Volgens hun regularisatiefactuur (29/6) moeten ze me meer dan 500 €. De vervaldatum is voorbij, ik heb geen cent hiervan gezien, ze zijn onbereikbaar. Op 18 juni zijn ze in vrijwillige ontbinding gegaan.
https://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/ ... ionLu=Zoek

Eerder contacteerde in CWAPE (Commission wallonne pour l'Energie) die me een lang document toestuurden waar ik in de praktijk niets aan heb.

Vandaag contacteerde ik RegSol. Deze raden me aan een advocaat te raadplegen.

Nu sta ik daar heel negatief over, ik won al eerder een rechtszaak tegen een bouwmaatschappij, die moesten me 45.000 €, maar de jarenlange procedure heeft ze ruimschoots de tijd gegeven om frauduleus failliet te gaan, heb geen cent gezien.

En de advocaat heeft me enorm veel geld gekost.

Kan iemand me een nuttige suggestie geven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 23 jul 2018 17:33

Voor 500 Eur kunt u niet veel ondernemen.
Beschouw het als een sunk cost

Dien eventueel een klacht in bij de Ombudsman.
Is gratis...
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

jf3
Topic Starter
Berichten: 41

#3 , 23 jul 2018 18:36

Heb het gemeld aan de ombudsman energie

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jul 2018 19:43

Vergeet het , je zult nooit je geld terug zien !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 23 jul 2018 23:50

Weet niet of u dat al deed, maar verander ASAP van energieleverancier !

U gaat door faillissement BelPower automatisch over naar de distributiemaatschappij en HUN standaard tarieven !

https://www.gva.be/cnt/dmf20180605_0354 ... everancier

jf3
Topic Starter
Berichten: 41

#6 , 24 jul 2018 11:21

Van zodra ik van de netbeheerder het bericht over het faillissement heb vernomen, ben ik van leverancier veranderd. En heb noch hun voorstel (duurste leverancier) noch dat van Belpower (die wel tijd hadden om me hierover een brief en 2 mails te sturen) gevolgd.
Heb ondertussen de ombudsman, de curator en Test Aankoop gecontacteerd. Volgens de VREG kan het onderzoek van de curator jaren duren.

jf3
Topic Starter
Berichten: 41

#7 , 25 jul 2018 19:01

Nog een vraag:
Van de ombudsman kreeg ik de raad:
1. Ze in gebreke te stellen (deed ik al via de curator) maar niet rechtstreeks. Aangetekende brief kost geen fortuin, kan ik dus doen.
2. Vredegerecht. Zijn daar kosten aan verbonden en zo ja, iemand een idee of het loont?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 25 jul 2018 20:33

Je kunt je geld proberen terug te krijgen door dit aan te geven, en nu kan je dit reeds online met u PC

kijk hier eens naar deze link !
https://www.stappers-law.be/2017/04/27/ ... chuldvorde
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jf3
Topic Starter
Berichten: 41

#9 , 26 jul 2018 18:39

Ik had RegSol per mail gecontacteerd om naar de mogelijkheden te vragen. En enige suggestie was een advocaat te raadplegen. Gezien mijn eerdere ervaringen geen optie!

Terug naar “Andere”