Online betaling met bankkaart op andere naam. Wie is rechtmatige eigenaar?

Abc123456
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Online betaling met bankkaart op andere naam. Wie is rechtmatige eigenaar?

#1 , 23 jul 2018 13:27

Beste,

Onlangs heb ik voor de dochter van mijn toenmalige vriend combitickets voor Pukkelpop voor haar en haar vriendinnen voorgeschoten. Ondertussen zijn haar vader en ik uit elkaar en geen van beide partijen wilt me terug betalen. Het gaat over 720 EUR. Probleem is dat de tickets werden aangekocht op een account op naam van mijn ex. Maar is wel betaald met mijn bankkaart en ik heb dus het betalingsbewijs. Kan ik mijn situatie uitleggen aan de helpdesk van Pukkelpop en zijn zij verplicht mij de tickets toe te sturen omdat ik ze heb betaald? Aangezien dit over een groot bedrag gaat hoop ik ze nog te verkopen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jul 2018 16:01

Pukkelpop zal diegene onder wiens naam de kaarten besteld zijn (los van welke rekening de betaling komt) beschouwen als eigenaar van de tickets, en terecht. tenzij u kan bewijzen dat u dit geld enkel "voorgeschoten" hebt en dit dus moest terugbetaald worden, staat u nergens. Moest er nu fraude gepleegd zijn met uw kaart (iemand anders heeft met uw kaart betaald zonder dat u er van wist), maar dit is hier niet het geval.

De tickets opeisen zal er niet inzitten, denk ik, maar u kan wel proberen de betaling terug te eisen (met een aangetekend schrijven). Als ze echt niet willen terugbetalen, zal u verdere juridische stappen moeten ondernemen, maar ik geef u niet erg veel kans op succes, eerlijk gezegd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 23 jul 2018 16:06

TS moet geld terugvragen van degenen voor wie de kaarten zijn gekocht, niet van de organisatoren van Pukkelpop.
Als die niet willen betalen zal het moeilijk zijn iets terug te krijgen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#4 , 23 jul 2018 16:53

een mogelijkheid is na een aangetekend schrijven om bij de vrederechter een verzoeningspoging te vragen

is gratis en naar belgische normen redelijk snel (+/- 2 weken), advocaat is niet nodig

bij een afspraak word dit in een pv(?) opgemaakt, de welke hetzelfde kracht heeft als een vonnis

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 23 jul 2018 23:15

Verkopen kan enkel via de Pukkelpop site
Om dat te doen, moet u aan de account kunnen waar ze mee besteld zijn ...

Je kan altijd vragen aan PP helpdesk of ze de tickets willen annuleren en terugbetalen

Werken die daar niet aan mee, wat te verwachten is
:arrow: aangetekende ingebrekestelling aan ex en dochter (indien meerderjarig)

Heeft dat ook geen effect :arrow: Vrederechter voor procedure in verzoening


Probleem is aantonen dat u niet terugbetaald bent ...

Terug naar “Andere”