Problemen garage(s)

rechtbank23
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Problemen garage(s)

#1 , 17 jul 2018 21:09

Geachte,

Wij reden met een SsangYong Rexton en de injectoren zijn kapot. Wij hebben aan een Ford garage gevraagd of hij het zag zitten of hij de injectoren wou vervangen. Dit was alleszins geen probleem zeiden ze, een makkelijke klus. Ze begonnen er aan te werken maar kregen uiteindelijk de bouten niet los en ze vroegen of ze de auto naar een garage mochten brengen die er wel aan konden werken. Dit hebben wij toegestemd. Na 2 maanden hadden wij uiteindelijk een prijsofferte gekregen van de garage! Na overleg thuis hebben we besloten om hem niet meer te laten maken wegens te grote kost. Nu is 'onze garage' (eerste garage) de auto terug gaan ophalen in Ieper maar de auto was nog niet gemonteerd dus die moest nog samen gestoken worden. 2 weken verder zit de auto nog steeds niet samen en ik heb gebeld.. Had ze toen nog een week de tijd gegeven. Vorige week vrijdag kreeg ik telefoon dat we om da auto mochten want dat hij volledig klaar was. Nu wij werken allebei en wij konden vrijdag niet om de auto dus zijn we er afgelopen maandag omgeweest. Mijn vriend wou de auto starten maar de garage heeft de codes van De sleutel gewist waardoor hij nu in beveiliging staat en we de auto noch vooruit noch achteruit krijgen. De auto is mondeling verkocht maar we kunnen deze nu nog niet verkopen mits hij niet start. We hebben de auto al startend binnen gestoken!

Nu moeten wij er mee naar een nog andere garage op nu de codes terug op de sleutel te krijgen..
Is voor ons een kost terwijl dit de fout van de garage is.
Nu da's zo beetje kort uitgelegd. Conclusie na 3 maanden staan we even ver als in het begin..
Een factuur van 1500€ alleen aan werkuren gekregen..zonder er iets vervangen is, ze moeten de auto demonteren om nadien een prijsofferte op te maken. De auto staat nu in de Ford garage mis hij niet meer start doordat de codes gewist zijn door hun schuld..

Kan ik hier iets mee doen voor de rechtbank?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 jul 2018 08:55

Rechter zal waarschijnlijk zeggen dat je naar een garage van het merk moet gaan. Die beschikken immers over de nodige expertise voor het betreffende model .

Reclame

Terug naar “Andere”