factuur GSM verbruik

Hilde Lambert
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

factuur GSM verbruik

#1 , 09 jul 2018 11:39

Hallo,
Ik ontving een paar dagen terug een schrijven van het incassobedrijf Intrum met verzoek facturen te betalen van 2006 (2) en 2007 (2) voor een hoofdsom van 94,90 euro te vermeerderen met kosten en intresten, dit alles samen voor een globaal bedrag van 183,74 euro.
Er zijn geen stavingsstukken aangehecht aan de brief van Intrum. Persoonlijk beschik ik, na 12 jaar, over geen enkel document meer.

Dit is trouwens de eerste keer dat ik aangeschreven werd voor deze zaak.

Kan iemand mij bevestigen dat de verjaringstermijn van deze facturen wel degelijk 5 jaar is want ik ben echt niet van plan om deze som te betalen.

Met vriendelijke groeten,

Hilde uit Brussel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jul 2018 11:52

Juist verjaring 5 jaar.

Maar ben je soms verhuist en is er op je oud adres geen briefwisseling geweest of zelfs een vonnis dat deze factuur gestuit is ?

Als deze niet gestuit is, stuur een brief dat de termijn verjaart is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Hilde Lambert
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jul 2018 08:33

Bedankt voor je reaktie. Was woonachtig op vorige adres tot in 2011 en heb daar nooit enige correspondentie ontvangen m.b.t. die zogezegde facturen waarvan er trouwens geen kopij ingesloten was bij de brief van Intrum.
Heb een modelbrief (via F.O.D.) gedownload om de "bevrijdende verjaring" in te roepen en verstuur deze vandaag aangetekend. Afwachten dus om de reaktie te kennen.
M.vr.gr.
Hilde

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 jul 2018 10:28

Ja dit is het enige wat je momenteel kan doen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 jul 2018 11:47

Bedankt voor je reaktie. Was woonachtig op vorige adres tot in 2011 en heb daar nooit enige correspondentie ontvangen m.b.t. die zogezegde facturen waarvan er trouwens geen kopij ingesloten was bij de brief van Intrum.
Heb een modelbrief (via F.O.D.) gedownload om de "bevrijdende verjaring" in te roepen en verstuur deze vandaag aangetekend. Afwachten dus om de reaktie te kennen.
M.vr.gr.
Hilde
Doe dit met de gewone post, da’s goedkoper.
.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#6 , 10 jul 2018 15:02

Bedankt voor je reaktie. Was woonachtig op vorige adres tot in 2011 en heb daar nooit enige correspondentie ontvangen m.b.t. die zogezegde facturen waarvan er trouwens geen kopij ingesloten was bij de brief van Intrum.
Heb een modelbrief (via F.O.D.) gedownload om de "bevrijdende verjaring" in te roepen en verstuur deze vandaag aangetekend. Afwachten dus om de reaktie te kennen.
M.vr.gr.
Hilde
Doe dit met de gewone post, da’s goedkoper.

dan durf ik u garanderen dat het incassobureau zal antwoorden "we hebben niks gekregen"

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 jul 2018 16:39

en dan?
.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#8 , 10 jul 2018 17:17

Ikzelf zou de verjaring inroepen via e-mail, da’s kosteloos. :wink:
.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#9 , 10 jul 2018 17:36

Bedankt voor je reaktie. Was woonachtig op vorige adres tot in 2011 en heb daar nooit enige correspondentie ontvangen m.b.t. die zogezegde facturen waarvan er trouwens geen kopij ingesloten was bij de brief van Intrum.
Heb een modelbrief (via F.O.D.) gedownload om de "bevrijdende verjaring" in te roepen en verstuur deze vandaag aangetekend. Afwachten dus om de reaktie te kennen.
M.vr.gr.
Hilde
Doe dit met de gewone post, da’s goedkoper.

dan durf ik u garanderen dat het incassobureau zal antwoorden "we hebben niks gekregen"
Wat zouden ze daar eigenlijk mee bereiken? Niks. Noppens. Zero. Nada.
.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#10 , 10 jul 2018 20:24

Doe dit met de gewone post, da’s goedkoper.

dan durf ik u garanderen dat het incassobureau zal antwoorden "we hebben niks gekregen"
Wat zouden ze daar eigenlijk mee bereiken? Niks. Noppens. Zero. Nada.

aangetekend schrijven = bewijs

zelfs als die niet afhalen kunnen ze niet meer claimen dat ze niks zouden hebben gehad, iets wat ze met zendingen die niet aangetekend verstuurd zijn wel doen

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#11 , 10 jul 2018 23:06

TS moet geen bewijs van verzending verzamelen. Het volstaat de schuldeiser per gewone brief in kennis te stellen van haar standpunt, nl. dat zij niet bereid is tot betaling, precies om redenen dat ze bevrijd is van haar betalingsverplichting. De schuldeiser weet dan dat verdere kosten van demarche en procedure ten zijne laste zullen blijven. Punt aan de lijn.
.

Hilde Lambert
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#12 , 11 jul 2018 10:00

Bedankt voor jullie reacties.

Persoonlijk ben ik de mening toegedaan dat een aangetekend schrijven veiliger is. Ze kunnen inderdaad niet inroepen dat zij niets ontvangen hebben en da's veiliger voor mij.

Ik hou jullie verder op de hoogte.

Groetjes,

Hilde

Blaatpraat
Berichten: 3793

#13 , 11 jul 2018 23:40

Ze kunnen inroepen dat ze een lege enveloppe gekregen hebben.
Tenzij je de brief als enveloppe gebruikt, of met vensterenveloppen werkt natuurlijk.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#14 , 12 jul 2018 08:03

Ik zou zelfs telefonisch de verjaring inroepen, of zelf helemaal niet reageren op de brief van het incasso. :)

Mocht de zaak dan toch nog voor de rechtbank komen (wat ze absoluut niet in hun hoofd zullen halen), roep ik gewoon de verjaring in met alle nodeloze en niet recupereerbare kosten voor de schuldeiser en klaar is Kees . :lol:
.

Terug naar “Andere”