eis tot schadevergoeding na vertrek uit gite

sarah9450
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

eis tot schadevergoeding na vertrek uit gite

#1 , 08 jul 2018 15:35

Beste,

Gisteren verlieten wij onze gite in Normandië. Toen ik de sleutels bij de eigenaars ging afgeven (die op hetzelfde domein woonden) heb ik gevraagd of ze een inspectieronde wilden uitvoeren nadat het huis volledig leeg was. Dit was echter niet nodig. Er waren 3 kleine bordjes gebroken (industrieel vervaardigd servies) en dit hebben we op voorhand gemeld. Bij vertrek hebben we daarvoor €15 moeten betalen ook al stonden er nergens bedragen omtrent schadevergoeding genoteerd. Veel te veel voor dergelijk waardeloos servies doch geen punt van gemaakt. Nu eenmaal thuis blijkt dat er een scheur zou zijn in een lavabo. Ik kan echter met zekerheid stellen dat wij alles in perfecte staat hebben achtergelaten. Kunnen ze ons dwingen om een familiale verzekering of welke vorm dan ook aan te spreken?

Mlg,
Sarah

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 08 jul 2018 16:59

Protesteer deze eis met een AS: Dat u bij uw vertrek geen andere schade van welke aard dan ook hebt vastgesteld en dat u duidelijk gevraagd heeft om met u een controleronde te doen om de staat van de gite samen vast te stellen; Dat men op deze vraag niet ingegaan is en dat de verhuurder aldus de sleutels en afrekening aanvaard heeft. Dat, indien er later - na uw vertrek - daadwerkelijk schade zou vastgesteld zijn, dit uiteraard niet meer aan u aangerekend kan worden. Met andere woorden: wie kan daar allemaal al binnen geweest zijn na u, dat is dan het probleem van de verhuurder.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 08 jul 2018 17:29

Hebben ze nog een waarborg in handen? Indien niet zou ik me niet teveel zorgen maken.
Indien wel wordt het iets anders om die volledig vrij te krijgen. Zal via de rechtbank in Frankrijk moeten gebeuren.

Reclame

Terug naar “Andere”