vakantieverhuur annulatie

LOCO430
Topic Starter
Berichten: 27

vakantieverhuur annulatie

#1 , 08 jul 2018 11:31

Hallo, ik heb bij privé persoon een vakantiewoning gehuurd (contractje in februari opgesteld en als voorschot 350€ betaald,zijnde 25%) voor 3 weken in augustus. Door omstandigheden en sterfgeval kan ik niet met verlof. Ik heb 6 weken voor aanvang vakantie de verhuurder hiervan per mail op de hoogte gesteld. Mijn vraag, kan ik het voorschot of gedeelte ervan recupereren en indien ja, op welke manier ? Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 08 jul 2018 21:55

Tenzij er contractueel iets anders afgesproken is (al dan niet met een verwijzing naar de algemene voorwaarden), heb je geen recht om dit voorschot terug te krijgen.
Anders zou een annuleringsverzekering geen nut meer hebben.

Maar behalve dat houdt er niets je tegen om de situatie uit te leggen en het eens te vragen.
De verhuurder kan altijd een geste doen.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 09 jul 2018 07:03

Lees het contract grondig na; enkele jaren geleden zelfs meegemaakt dat de verhuurder (een Britse firma), na opzegging 10 maanden voor vertrek, de volledige huurprijs eiste, + kosten. Ik heb, na raadpleging van de Britse wetgeving, een bitsige strijd gevoerd met aangetekende brieven tot de firma de strijd opgaf. Het voorschot, 15 (!) pond, heb ik ze laten houden als onkostenvergoeding.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Andere”