berekenen einddatum opzegtermijn bij opzeggen contract immokantoor

paddepoel
Topic Starter
Berichten: 14

berekenen einddatum opzegtermijn bij opzeggen contract immokantoor

#1 , 25 jun 2018 18:14

We hebben de overeenkomst met het immokantoor opgezegd per aangetekend schrijven. Op het AR-formulier heb ik als datumstempel 18.05.18. De opzegtermijn bedraagt contractueel één maand. Tot hoelang loopt deze termijn nu? Is dit 17.06 om 24:00 of een ander tijdstip?

Het eigenaardige is dat het immokantoor blijkbaar om 18.06.18 om 11:15 met een kandidaat-koper een huisbezoek heeft gehad.

M.i. hebben ze op dat ogenblik geen mandaat meer en kunnen ze niet optreden. Ze hebben trouwens pas op 25.06 de attesten terugbezorgd en het verslag van hun opdracht per aangetekend schrijven overgemaakt. De huissleutels hebben ze trouwens nog steeds in hun bezit (de kandidaat wou nog eens langskomen met een electricien).

Ik denk dat ze hopen dat hun contact met de kandidaat-koper nog binnen hun mandaat valt en ze dus kunnen profiteren van de contractuele bepaling dat ze recht hebben op een commissie tot 6 maand na het beëindigen overeenkomst wanneer wij binnen deze termijn een verkoopovereenkomst aansluiten met een kandidaat-koper die zij tijdens hun mandaat informatie hebben verschaft.

Ik heb geen probleem met het betalen van een commissie maar het 'aanbrengen' van een kandidaat-koper buiten mandaat geeft m.i. geen recht op een commissie omdat er geen overeenkomst meer bestaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 25 jun 2018 18:27

Ik lees niet dat zij een lijst met contacten hebben overgemaakt, maar ik neem aan van wel. Staat de naam van die bezoeker er bij ?

Die sleutel voor een elektrieker is wat mij betreft een randgeval. Wil u nog verkopen ?

paddepoel
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 26 jun 2018 07:44

De kandidaat-koper staat inderdaad op die lijst, maar dan wel op 18/06, terwijl het contract m.i. afliep op 17/06 (hoe wordt die termijn exact berekend?). Trouwens, ik heb gisteren de woning nog bezocht en de reklamborden van het immokantoor hangen nog op de ramen en staan in de tuin, alhoewel er nu (26/09) zeker geen mandaat meer is.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 26 jun 2018 08:19

Staan of hangen die borden u in de weg ? Dan verwijdert u ze toch?

En een bezoek op 18/06, de kans is groot dat die afspraak voor 18/06 gemaakt is...

Nogmaals, wil u überhaupt nog verkopen ?

Terug naar “Andere”