Geld gekregen van partner die met een ander getrouwd was

Zebrapaardje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Geld gekregen van partner die met een ander getrouwd was

#1 , 25 jun 2018 14:58

Ik heb ooit een man online leren kennen die een dame zocht binnen zijn interesseveld. We hebben contact gemaakt en het klikte goed. We hebben nadien geregeld afgesproken en na een tijd wou hij zijn vrouw verlaten voor mij (zijn vrouw had ook al jaren een affaire met haar baas) Hij begon geld naar mijn rekening te storten opdat zij het niet zou krijgen, en vroeg aan mij om zijn verhaal in te dekken door via sms te sturen dat ik ziek was en het geld nodig had.
In 2015 bleek dat hij zo'n 30k had doorgestort in totaal. Ik voelde me er niet goed bij want hij begon steeds controlerender te zijn en ik heb hem dus aangeraden om bij zijn vrouw te blijven en voorgesteld om het geld terug te storten. Omdat hij met mij wou blijven afspreken en het erg vond dat hij en ik geen relatie konden hebben, zei hij dat ik het geld mocht houden (zolang ik af en toe nog met hem zou afspreken).

We zijn nu enkele jaren verder en zijn vrouw is erachter gekomen dat hij geld heeft doorgestort. Hij heeft haar gezegd dat ik het van hem geleend heb, wat niet klopt.
Zij heeft me hier ondertussen over aangesproken via facebook en benadrukt dat het om een lening zou gaan. In mijn repliek heb ik een lange uitleg gegeven over waarom hij en ik nog weinig contact hebben en heb ik gezegd dat ik dankbaar ben voor de onvoorwaardelijke schenking. Op dat bericht heeft zij mij enkel bedankt voor de lieve woorden. Verder niets.


Kort geschetst:
X schrijft 30k in schijven over naar mijn bankrekening in 2015. Er staat niets bij de mededeling en er is niets op papier genoteerd.
Wat zijn mijn rechten hierin? Het geld is ondertussen al opgebruikt. Het getrouwde koppel heeft 1kind.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 25 jun 2018 15:11

Wat hebt u juist op facebook gezet als antwoord.

Zebrapaardje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jun 2018 15:44

Wat hebt u juist op facebook gezet als antwoord.
Yy is de vrouw die ik aanspreek, X is de man.

'Hoi Y, je respecteert mijn keuze om nu even geen contact te hebben, maar blokkeren vind je zwak? X heeft de neiging om mensen te controleren, jou maar ook mij, om zeker te zijn dat hij dat niet opnieuw doet, heb ik jou geblokkeerd. Ik heb X verteld dat ik even minder contact wou omdat ik eindelijk iemand heb gevonden waarmee ik een vaste relatie kan aangaan en toekomstplannen mee kan maken, iets wat niet ging met X (Waar ik alle respect voor heb, ik heb hem ook steeds gezegd dat hij voor zijn gezin moest kiezen en dat Xjunior een mama en papa nodig heeft) maar toen ik X over mijn prille relatie vertelde en vroeg om even het contact te minderen, leek hij hier weinig begrip voor op te brengen en vergeleek hij mijn situatie met dat van jullie. (Hij had met mij een relatie terwijl jullie nog getrouwd zijn en het leek alsof hij dit nu ook van mij verwachtte in mijn relatie). Verder heb ik veel respect voor X en voor jou en alles dat hij voor mij heeft betekend en nog steeds betekend. We zijn elkaars steunpilaar geweest in moeilijke momenten en zonder X zijn onvoorwaardelijke schenking, had ik waarschijnlijk nooit mezelf kunnen ontplooiien en beslissingen kunnen maken waar ik nu heel gelukkig om ben. Iets waar ik hem maar jou ook enorm dankbaar voor ben. Hij begreep mijn situatie en toonde veel begrip voor mijn grillen en verdriet. Maar het begint eindelijk te beteren en X zal voor altijd een bijzondere plek in mn hart hebben. En uiteraard wil ik in de toekomst het contact terug opbouwen, maar nu mijn relatie zo pril is, durf ik mezelf niet in de verleiding te brengen door met X af te spreken of contact te hebben. Het feit dat hij en ik nooit een 'echt' koppel konden zijn, heeft mij op termijn veel mentale schade berokkend. En nu ik eindelijk terug vlinders voor iemand heb waarmee ik wel kans maak op een vaste relatie, wil ik hier oprecht voor gaan. (Dit is hetgeen ik bedoelde met X zijn problemen, dat hij me probeerde vast te kluisteren aan hem en probeerde te controleren)
Mijn excuses als ik jou met mijn vorige reactie heb gekwetst, dit was absoluut niet mijn bedoeling. Ik wil ook X niet kwetsen of pijn doen, ik zie hem gewoon nog steeds heel graag... Maar uit respect voor mijn huidige partner en om deze relatie echt een kans te geven, moest ik wel een stap achteruit zetten. Ik respecteer jullie enorm en heb veel bewondering voor jullie gezin. Ik hoop dat ik ooit ook zo'n mooi gezin zoals jullie mag hebben. En ik hoop dat alles goed met je gaat, X vertelde onlangs dat het allemaal terug de goeie richting uitgaat. Ik ben enorm blij voor je en fier op je, Y. Ik weet hoe het voelt om diep in de put te zitten en het is fijn als je dan mensen om je heen hebt die je willen steunen en helpen en ongeacht wat, in je blijven geloven. Wanneer ik wat meer zekerheid heb/zeker ben in mijn relatie, zal ik terug contact zoeken. Misschien dat we samen eens iets kunnen gaan drinken? Ik wens jullie het allerbeste toe en geniet aub van elkaar. Ik zou maar al te graag hebbe' wat jullie hebben.... Onvoorwaardelijke liefde tussen 2 personen. Geef X een zoen van me X x'

Reclame

Fons54
Berichten: 445

#4 , 25 jun 2018 19:16

Euh....raar bericht aan de vrouw van je ex minnaar. Maar bon, ik denk niet dat ze het geld kunnen terugeisen van jou.

Terug naar “Andere”