Inschrijven auto

Dientje1
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Inschrijven auto

#1 , 20 jun 2018 14:27

Beste,
Een vriend van mij zijn ex vriendin heeft een faillissement gehad vorig jaar en hij had de auto meubels en caravan op zijne naam en geregistreerd nu heeft hij een nieuwe relatie en zij ook maar wilt niks van zijne naam afzetten omdat ze het komen ophalen en hij wil het er wel vanaf hebben. Ze hebben onderling één papier getekend om in zijn woning een nieuwe keuken te plaatsen maar door relatiebreuk heeft ze de keuken volldig in haar bezit en dreigd nu om het geld.
Wat kan hij doen?
Is er gevaar bij als ze een ongeval krijg met de wagen die op mijn naam staat?
Ik hoop hier wat uitleg te kunnen verschaffen ivb met dit probleem.
Mvg Dientje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jun 2018 14:33

Misschien ligt het aan mij, hoor, maar ik heb van héél dit verhaal hierboven niets begrepen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Dientje1
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jun 2018 19:20

Een vriend van mij heeft voor haar de auto, inschrijving enz op zijne naam laten zetten door het feit dat het anders in beslag genomen werd. Ondertussen is hun relatie stuk gelopen en wilt hij alles van zijn naam af want zei bezit de wagen, caravan en meubels nu beiden een nieuwe relatie hebben. Hij heeft haar er over aangesproken maar ze weigerd en dreigd dan met andere dingen zoals de aangekochte keuken waar voor hij één geschreven papier heeft getekend dat ze daar mee verder gaat en hij dat moet betalen terwijl ze de volledige keuken heeft meegenomen.
Zijn vraag is wat hij kan doen en of er risico's aangeboden door het feit dat de wagen op zijne naam staat indien ze een ongeval krijgt en dat ze hem kan dwingen om dit te betalen terwijl ze alles mee heeft genomen?

Reclame

Dientje1
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 jun 2018 19:20

Een vriend van mij heeft voor haar de auto, inschrijving enz op zijne naam laten zetten door het feit dat het anders in beslag genomen werd. Ondertussen is hun relatie stuk gelopen en wilt hij alles van zijn naam af want zei bezit de wagen, caravan en meubels nu beiden een nieuwe relatie hebben. Hij heeft haar er over aangesproken maar ze weigerd en dreigd dan met andere dingen zoals de aangekochte keuken waar voor hij één geschreven papier heeft getekend dat ze daar mee verder gaat en hij dat moet betalen terwijl ze de volledige keuken heeft meegenomen.
Zijn vraag is wat hij kan doen en of er risico's aangeboden door het feit dat de wagen op zijne naam staat indien ze een ongeval krijgt en dat ze hem kan dwingen om dit te betalen terwijl ze alles mee heeft genomen?

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 20 jun 2018 20:14

Als het beslagbaar was is er fraude gepleegd en kan de 'vriend' dit best aan de curator doorgeven. Tenslotte rijdt zij met de wagen ..
Op wie zijn naam staat de nummerplaat?
En de verzekering.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 jun 2018 08:56

Inderdaad fraude. Wat staat er op dat één papier van die keuken?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Dientje1
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 jun 2018 10:04

Nummer plaat en verzekering ook op zijne naam

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 21 jun 2018 10:26

Dan is het toch 'redelijk' makkelijk.
Als wagen op openbare weg staat - nummerplaat eraf halen.
Verzekering opzeggen.
In feite is (theoretisch) op wiens naam de factuur staat en op wiens naam de betaling staat dus diegene die effectief betaald heeft de eigenaar.
In praktijk kan dit wel wat afwijken vb ouders die de wagen van de kinderen betalen.

Beste is haar met een aangetekend schrijven in kennis stellen dat de verzekering wordt opgezegd en nplt terug zijn binnengestuurd.

Enkele weken geleden heeft er een soortgelijke vraag op het JF geweest en daar staat te lezen hoe die mensen dat opgelost hebben.

Dientje1
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 21 jun 2018 15:05

Inderdaad fraude. Wat staat er op dat één papier van die keuken?
Dat hij het bedrag aan haar nog moet betalen en beiden ondertekend meer niet.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 21 jun 2018 15:59

Dat hij het bedrag aan haar nog moet betalen en beiden ondertekend meer niet.
???? Meer niet? Tja, dan moet hij dat bedrag betalen. Als er over die keuken verder niets afgesproken is, is hij die kwijt, hé...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Dientje1
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#11 , 22 jun 2018 10:06

Het was haar keuken en ze heeft ze dan ook meegenomen en dreigd nu stappen te zetten want ze wilt dat hij die betaald terwijl zij ze in haar bezit heeft.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 22 jun 2018 10:12

Het was haar keuken en ze heeft ze dan ook meegenomen en dreigd nu stappen te zetten want ze wilt dat hij die betaald terwijl zij ze in haar bezit heeft.
Als zij een document heeft waarin staat dat hij haar nog geld moet, maar er staat in dat document niet vermeld dat het over die keuken ging, dan speelt het totaal geen rol wie die keuken in zijn bezig heeft. Dit document kan over gelijk welke andere schuld gaan.

Als ik een document heb waarin staat:
22-06-2018 - Antwerpen,

Hierbij verklaar ik, Dientje1, dat ik bij Gebruiker21 een schuld heb van €5000, en ik deze schuld deze binnen de 2 jaar zal terugbetalen door overschrijving op zijn rekening (nummer XXX-XXXXXX-XX).

Getekend,

Dientje1
Met jouw handtekening er onder. Dan moet jij mij binnen dit en twee jaar €5000 terugbetalen. Punt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”