Festival tickets

Gebruikerr
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Festival tickets

#1 , 19 jun 2018 13:09

Beste

Mezelf en 3 vrienden hebben 4 dagtickets voor tommorowland aangekocht aan een kennis. Die tickets hebben wij betaald aan de persoon die voor ons de tickets van tommorowland aangekocht heeft en deze tickets staan ook op elk van onze naam.

Wat wij namelijk niet thuis gestuurd krijgen zijn de bandjes en activatiecode van de tickets voor tommorowland, dit wordt verstuurd naar de persoon die deze tickets aangekocht heeft aan tml.

Nu heeft die persoon mij een bericht gestuurd dat zij 50€ per ticket meer verwacht en indien wij daar niet mee akkoord gaan onze tickets zal verkopen die reeds op onze naam staan ..

Indien we niet akkoord gaan met die 50€ wil ze ons geld wel terugbetalen maar dan staat onze namen nog op die tickets die zullen verkocht worden aan een vreemde...

Natuurlijk gaan we hier niet mee akkoord en vragen wij ons af wat we kunnen doen ?

Alvast bedankt.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 19 jun 2018 13:21

Aangeven bij festivalorganisatie en politie, het is namelijk bij wet verboden tickets door te verkopen met een serieuze winst.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 jun 2018 14:38

Ik wist dat veel festivals of organisaties dit doorverkopen aan banden leggen (door bijvoorbeeld de tickets echt op naam te verkopen), maar was niet op de hoogte van wetgeving daarrond. Heb je toevallig een idee welke wetsartikels dit verbieden?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

LeenW
Berichten: 12813

#4 , 19 jun 2018 14:43

Ik wist dat veel festivals of organisaties dit doorverkopen aan banden leggen (door bijvoorbeeld de tickets echt op naam te verkopen), maar was niet op de hoogte van wetgeving daarrond. Heb je toevallig een idee welke wetsartikels dit verbieden?
Wet betreffende de verkoop van toegangsbewijzen tot evenementen van 30/06/13

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 jun 2018 14:50

TS kan de verkoper inderdaad Artikel 5 § 2 eens onder de neus wrijven: http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruikerr
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 jun 2018 13:05

Wat kan ik doen indien zij weigert ons geld terug te geven ?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 jun 2018 13:11

Wat kan ik doen indien zij weigert ons geld terug te geven ?
Welke overeenkomst heb je met die persoon? Als er niets op papier staat, kan je enkel eisen dat je de tickets (en dus ook de activatie ervan) krijgt tegen dezelfde prijs als zij deze aangekocht heeft. Geld terugeisen kan je volgens mij niet, tenzij je een annuleringsovereenkomst met haar hebt of iets dergelijks.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruikerr
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 jun 2018 08:40

Wat kan ik doen indien zij weigert ons geld terug te geven ?
Welke overeenkomst heb je met die persoon? Als er niets op papier staat, kan je enkel eisen dat je de tickets (en dus ook de activatie ervan) krijgt tegen dezelfde prijs als zij deze aangekocht heeft. Geld terugeisen kan je volgens mij niet, tenzij je een annuleringsovereenkomst met haar hebt of iets dergelijks.

We hebben enkel een overeenkomst op mail. Ik zal naar de politie stappen en kijken wat men kan doen.
Ze vraagt wel dat ze ons geld wil terugstorten zodat ze haar tickets aan een hogere prijs doorverkoopt maar dan staat mijn naam nog op die tickets.
We zullen naar de politie stappen alvast bedankt voor de info. Mvg

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 21 jun 2018 08:55

Je kan proberen om eerst een AS op te maken, waarin je de verkoopster wijst op het wetsartikel dat vermeld werd. Meld haar dat je eist da ze de tickets tegen de verkoopprijs van Tomorrowland zelf aan joiu verkoopt zoals afgesproken. Vraag haar de bandjes en codes binnen de 14 dagen te bezorgen,, of dat je anders klacht neer legt bij de politie en de tickets (en polspandjes en actievatiecode) via de rechtbank zal opeisen, waarbij de kosten hiervan voor haar zullen zijn.

Mogleijk is zo'n aangtekend schrijven voldoende om haar te overtuigen. Indien niet, stap je inderdaad best naar politie en rechtbank.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruikerr
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#10 , 21 jun 2018 10:11

Oke bedankt voor de info

Terug naar “Andere”